Rzeszów

W najbliższą niedzielę 15 marca 2015 r. telewizja TVN w swoim porannym programie ?Dzień Dobry TVN? pokaże materiał na temat badań prowadzonych przez studentów WSPiA. Materiał opowiada o badaniach opinii społecznej pod hasłem "Polacy ponuracy". Dotyczą one tego, jak Polacy widzą siebie i innych, czy uważają siebie za ponurych, czy szczęśliwych. Badania przeprowadził działający w WSPiA Klub Rozwoju Osobistego.

W materiale, który wyemitowany zostanie w niedzielę rano w programie ?Dzień Doby TVN? będzie nożna zobaczyć, w jaki sposób studenci badają mieszkańców Rzeszowa. Jak przygotowywali się do badań oraz jakie pytania zadają ludziom spotkanym na ulicach miasta. W reportażu zobaczymy studentów w kampusie uczelni oraz na rzeszowskim rynku. Oprócz członków działającego w WSPiA Klubu Rozwoju Osobistego zobaczymy także opiekuna Klubu mgra Lecha Żukowskiego.

Redakcja ?Dzień Dobry TVN? zainteresowała się badaniami pod hasłem "Polacy ponuracy" prowadzonymi przez studentów Wyższej Szkoły Prawa i Administracji. Jak tłumaczy mgr Lech Żukowski, opiekun Klubu Rozwoju Osobistego tytuł został wybrany nie bez powodu. ? Rozmawiając z mieszkańcami Rzeszowa, chcemy dowiedzieć się, jak Polacy widzą siebie i innych ludzi. Czy uważają samych siebie za ponurych, czy szczęśliwych? Chcemy także ustalić, jaka jest różnica między tym, jak sami oceniamy siebie i jak oceniają nas inni. Dodatkowo podczas akcji studenci zachęcają badanych do spontanicznego zdjęcia uwieczniającego ich uśmiech bądź "śmieszną minę". Z tych zdjęć stworzymy później specjalny plakat pokazujący, że nie jesteśmy narodem ponuraków ? tłumaczy mgr Lech Żukowski, opiekun Klubu Rozwoju Osobistego. Dodaje, że studenci chcą przebadać co najmniej 200 osób.

Po zebraniu informacji członkowie Klubu Rozwoju Osobistego poddadzą je analizie. ? Później przygotujemy dokument opisujący wyniki badań. Jednocześnie takie badanie opinii społecznej będzie pewną formą treningu dla studentów Wyższej Szkoły Prawa i Administracji. Pokażą im m.in. metodologię oraz sposoby analizy zebranych danych. Są to praktyczne umiejętności, które przydadzą się młodym ludziom w przyszłości ? dodaje mgr Lech Żukowski.

Prowadzone obecnie badanie opinii społecznej to kolejne takie przedsięwzięcie, działającego w Wyższej Szkole Prawa i Administracji Klub Rozwoju Osobistego. Wcześniej członkowie Klubu przeprowadzili m.in. badanie opinii społecznej na temat hymnu polskiej reprezentacji na EURO 2012. W specjalnych ankietach studenci pytali swoich kolegów o to, co sądzą na temat piosenki zespołu Jarzębina ?Koko Euro Spoko?. Klub Rozwoju Osobistego był również organizatorem m.in. symulowanych rozmów o pracę, jedynek w Rzeszowie Żywej biblioteki czy konkursu ?Mistrz mowy?.