16
Wt, Paź

Mielec

Zgodnie z konsekwentnie realizowaną strategią rozwoju oraz zapowiadaną budową kolejnych sklepów, E. Leclerc zainwestuje w nowy obiekt w Mielcu na Podkarpaciu.

Dalsza ekspansja Grupy E.Leclerc, zwiększenie obrotów firmy, kolejne inwestycje oraz pozyskanie nowych klientów w nowych miastach, nabrały tempa. Zapowiedziane przez Michel-Edouard Leclerc – syna założyciela stowarzyszenia niezależnych sklepów, podczas jego ubiegłorocznej wizyty w Polsce znalazły odzwierciedlenie w dużej inwestycji firmy na Podkarpaciu.

Hipermarket E.Leclerc w Mielcu znajdzie się w powstającej w mieście Galerii Aviator. Placówka o powierzchni handlowej ponad 25 tysięcy mkw. zostanie usytuowana przy zbiegu ulic Wolności i Placu Powstańców Warszawy i będzie to jedyny tego typu obiekt handlowy wraz z sąsiadującym sklepem budowlanym w mieście. Poza hipermarketem E.Leclerc, w Galerii będzie również miejsce dla wieluinnych punktów handlowo-usługowych, a ponadto do dyspozycji klientów oddany zostanie przestronny parking na 1100 miejsc.

Inwestycja w Mielcu jest odzwierciedleniem realizowanego przez E.Leclerc biznesu, polegającego na realistycznej ocenie rzeczywistości, liczeniu się z konkretnymi możliwościami i podejmowaniu działań, które gwarantują skuteczność. Perspektywa odpowiedniego dopasowania się do istniejących warunków, otwarcia na nowe okoliczności oraz zdolności adaptacyjne takiego modelu funkcjonowania sprawiają, że E.Leclerc sukcesywnie się rozwija, zdobywając coraz większy udział w rynku.

Nasza strategia rozwoju opiera się na kilku podstawowych filarach, którymi są:  rozwój sklepów już istniejących, następnie zrzeszanie niezależnych partnerów,  którzy podzielają naszą politykę handlową i odnajdują w naszej kooperatywnej organizacji środki do rozwoju względem sieci handlowych prowadzonych przez międzynarodowe korporacje jednocześnie zachowując własny charakter rodzinnej spółki. Trzeci filar opiera się na zewnętrznym rozwoju, tak jak w przypadku Mielca – komentuje Jean-Philippe Magré, Przewodniczący StowarzyszeniaE.Leclerc Polska.

Kluczowym momentem dla rozwoju sieci E.Leclerc w Polsce był rok 2010 i przejęcie od grupy Rewe sklepów Billa Polska, w celu stworzenia niezależnych spółek dystrybucyjnych. Był to moment prawdziwej rewolucji kulturalnej oraz rewolucji w zarządzaniu, ponieważ po raz pierwszy, niezależnym handlowcom udało się kupić zintegrowaną grupę i zaadoptować ją do ich zdecentralizowanej struktury.

W chwili obecnej dynamika rozwoju zasobów ludzkich i postępująca ekspansja po przejęciu Billi połączona z wysokimi kompetencjami, zaangażowaniem i entuzjazmem prezesów naszej organizacji, pozwala nam na rozpoczęcie nowego etapu rozwoju-komentuje Przewodniczący Magré.

Zachęceni powodzeniem, z jakim funkcjonują sklepy E. Leclerc w Rzeszowie i Przemyślu (ten ostatni powstał właśnie po przejęciu sieci Billa Polska), postanowiliśmy umocnić pozycję firmy i dalej rozwijać działalność na Podkarpaciu - dodaje Jean-Philippe Magré.

 

Wszystko wskazuje na to, że hipermarket w Mielcu to zapowiedź kolejnych inwestycji, jakie Stowarzyszenie E.Leclerc planuje realizować w najbliższym czasie w Polsce.

Projekt galerii Aviator jest dla E.Leclerc całkiem nowym strategicznym wyzwaniem. Jako właściciel całego obiektu będzie odpowiedzialny nie tylko za rozwój zlokalizowanego wewnątrz hipermarketu, ale także za budowę i komercjalizację wszystkich punktów handlowych i usługowych, utrzymanie infrastruktury wewnętrznej i zewnętrznej.

W obliczu ewolucji tendencji zakupowych klientów, Grupa E.Leclerc przez to, że jest właścicielem nieruchomości ma możliwość nieustannej adaptacji koncepcji handlowych do oczekiwań rynku.

Władze E.Leclerc podkreślają doskonałą współpracę ze spółką Rank Progress, jednocześnie deklarując ambicje stania się strategicznym graczem zmieniającym i rozbudowującym rynek
w Polsce.

Ponad dwadzieścia lat w Polsce

E.Leclerc to najdłużej działająca w Polsce, bo aż od 1995 roku, Grupa niezależnych przedsiębiorców, którzy w sposób autonomiczny zarządzają własnymi firmami, współpracują z regionalnymi producentami, wspierają lokalne społeczności, dopasowując swoją ofertę do lokalnych warunków. Obecnie E.Leclerc zatrudnia 4 700 pracowników w 43 sklepach znajdujących się w 39 miastach na terenie 16 województw.

Sklep w Mielcu będzie 44 punktem sieci i 3 w województwie Podkarpackim.