28
Śr, Cze

Kultura

W poniedziałek, 27 sierpnia odbyła się konferencja prasowa, na której zaprezentowano nowy spot reklamowy Rzeszowa. Jest on częścią nowej kampanii miasta ukierunkowanej na ludzi młodych. Kampania jest oparta na potencjale technologicznym Rzeszowa – prezentacji jej głównych atutów gospodarczych – organizacji skupiających się wokół: lotnictwa, informatyki oraz tworzyw sztucznych. bohaterami spotu jest czwórka dzieci: Ola, Eliza, Michał i Konrad, w wieku od 6 do 8 lat.

W spocie dzieci planują swoją przyszłość, mówią o marzeniach. Kolejne sekundy spotu prezentują, gdzie nasi mali bohaterowie mogą te marzenia spełnić… Oczywiście w Rzeszowie! Studiując na Politechnice Rzeszowskiej Michał nauczy się, jak zbudować statek kosmiczny z bardzo lekkiego i wytrzymałego grafenu. Ola w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania stworzy komputer do sterowania tym statkiem, Konrad – dzięki pracy w firmie Hamilton Sundstrand Poland z siedzibą w Rzeszowie, zbuduje do niego silnik, natomiast Eliza… Eliza po ukończeniu pilotażu na Politechnice Rzeszowskiej zostanie pilotem statku kosmicznego.

,,Praca nad spotem trwała około dwa miesiące. W filmie zostały wykorzystane aż trzy zaawansowane techniki produkcji: technologia stereoskopowego obraz 3D, grafika trójwymiarowa 3D oraz technologia Moving Time Lapse. Dodatkowym wyzwaniem była praca z czterema młodymi aktorami. Dzieci doskonale dały sobie radę wykazując się entuzjazmem niczym nie odstępującym od pracy profesjonalnych aktorów. Podczas realizacji spotu została też wykorzystana kamera Epic Red One będąca obecnie jednym z najbardziej nowoczesnych rozwiązań techniki filmowej.” – wypowiedź Grzegorza Bogaczewicza, właściciela Agencji Reklamowej Bogaczewicz – producenta spotu.

W ramach kampanii została wykonana również sesja zdjęciowa. Dzieci wystąpiły w pomarańczowych strojach kosmonautów. Kolorystyka nawiązuję do logotypu miasta: Rzeszów - stolica innowacji.

Kampania jest zaplanowana na październik br., obejmuje działania ogólnopolskie, tj.: emisję spotu na antenie telewizji ogólnopolskiej, kampanię bilboardową, reklamę prasową oraz działania w Internecie.