Z życia wzięte

Planujesz otworzyć biuro rachunkowe i nie wiesz jak je urządzić? A może aranżujesz dział księgowości w firmie? Początki potrafią być trudne. Spokojnie, pomożemy Ci wybrać najpotrzebniejsze meble biurowe dla Ciebie i Twoich pracowników.

Meble biurowe niezbędne w księgowości

Dział rachunkowości księgowości w każdej firmie jest bardzo ważny. To tam przechowywane są dokumenty kluczowe dla prowadzenia działalności gospodarczej. Dbanie o finanse firmy to ogromna odpowiedzialności. Dlatego bardzo ważne jest odpowiednie zaaranżowanie biura lub działu księgowości tak, żeby wszystkie dokumenty były bezpieczne, a pracownicy mieli komfortową przestrzeń do pracy.

Do podstawowych mebli w biurze księgowości musimy zaliczyć: ergonomiczny fotel biurowy, biurko, regały, zamykane szafki lub szafę. Każdy z tych elementów jest niezbędny i kluczowy dla funkcjonowania pracowników. Po pierwsze wygodny fotel to podstawa. Powinien on posiadać możliwość regulacji wysokości siedziska oraz stopnia odchylenia oparcia, podłokietniki oraz pięcioramienną podstawę wyposażona w kółka. Najlepiej jeżeli taki fotel będzie odpowiednio wyprofilowany oraz wykonany z wysokiej jakości materiałów, odpornych na ścieranie (np. skóra). Co do biurka, powinno być na tyle duże żeby można było na nim pracować przy kilku dokumentach jednocześnie. W tym przypadku im większe tym lepsze. Należy zadbać też o jego wysokość, im wyższy pracownik, tym wyżej powinien być blat.

Regały, szafy i szafki to kolejne niezbędne meble, które w biurze służą do przechowywania niezbędnych dokumentów. Mimo iż większość firm posiada archiwum, to bieżących dokumentów jest najczęściej na tyle dużo, że spokojnie wypełniają każdą wolną półkę. Pamiętajmy, że same otwarte lub przeszklone regały nie wystarczą. Konieczne są też zamykane szafki na klucz, czasem przydadzą się też np. szafy z wbudowanym sejfem. W szczególności jeżeli w biurze przechowywana jest kasa. W przypadku biura księgowości, również wystrój ma znaczenie. Aranżując taka przestrzeń postawmy na klasykę i elegancję, adekwatna do tego poważnego stanowiska.

Meble biurowe w biurze rachunkowym

Biuro rachunkowe pozwala nam na odrobinę więcej swobody, chociaż nadal zaleca się utrzymywać w nich klasyczny styl. W tym przypadku prawdopodobnie będzie potrzebnych więcej biurek, foteli, regałów, szaf itp. Najważniejsze jest aby były „ustawne”, świetnie sprawdza się meble modułowe, z których można tworzyć indywidualne aranżacje. Pamiętajmy, że każdy pracownik biura rachunkowego potrzebuje swojej przestrzeni. Biurka muszą być na tyle duże, żeby swobodnie przy nich pracować. Konieczne jest też wyznaczenie miejsce w biurze na szereg elektronicznych sprzętów takich jak serwer, ksero, skaner, faks, drukarka itp. Bywa, że konieczne jest też wygospodarowanie miejsca na archiwum.

Przestrzeń reprezentatywna

Zarówno biuro księgowości jak i biuro rachunkowe to przestrzenie, które powinny być wizytówką każdej firmy. Niezależnie od tego czy odwiedza nas klient czy kontrola, lepiej żeby to pomieszczenie było schludne, eleganckie i stylowe. W obydwu przypadkach przydane mogą być dodatkowe fotele, a nawet kanapa i stolik kawowy. Biuro warto również ozdobić jakimś przyjemnym dla oka akcentem np. obrazem lub zielona rośliną.

Zamów wyjątkowe meble do biura z firmą NoNameOffice - odwiedź nas w placówkach w Krakowie i Katowicach