Czy wiesz, że...

Firmy działające lokalnie są zazwyczaj nieduże i maja ograniczone fundusze na reklamę. Szukają więc takich form reklamy, które będą skuteczne na miejscowym rynku.

Jakie media reklamowe powinna stosować firma działająca na lokalnym rynku? Najlepiej takie, których zasięg geograficzny jest zbliżony do obszaru, na którym działa firma. Będzie to lokalne radio, prasa, telewizja, darmowe gazetki oraz lokalne portale internetowe. Wadą takiego rozwiązania jest ograniczony czas emisji. Potencjalny klient usłyszy lub zobaczy reklamę tylko wówczas, kiedy będzie korzystał z medium w czasie jej emisji. Żeby taka reklama była skuteczna, to musi być powtarzana wielokrotnie, a to już kosztuje dużo więcej.

baner 3

Lokalnie działający przedsiębiorcy korzystają więc z innej, bardzo skutecznej reklamy, czyli wydruków wielkoformatowych. To bardzo nowoczesne wyroby, drukowane na siatce lub na folii z tworzywa sztucznego. Banery reklamowe wieszane na budynkach lub na ogrodzeniu to przykład takiej reklamy, który jest obecny w życiu każdego miasta. Banery mocowane są zazwyczaj na ścianach budynków pozbawionych okien, a ich wielkość dochodzi do kilkudziesięciu metrów kwadratowych. Na przeszklonych ścianach można wieszać banery wykonane z siatki mesh, ponieważ przepuszczają światło i umożliwiają dostęp powietrza. Kolorowe wydruki na banerach przyciągają wzrok, a to pierwszy warunek skuteczności. Koszt reklamy na banerach to projekt, wydruk i zamocowanie banera na ścianie, która zazwyczaj należy do budynku firmowego. Można również postawić specjalne konstrukcje wolno stojące w ruchliwych miejscach, co jest nieco droższe, ale rekompensuje to ich skuteczność. Dzień po dniu, tydzień po tygodniu reklama banerowa jest oglądana przez potencjalnych klientów i ciągle o sobie przypomina (przykłady - www.prosper24.pl/druk-na-banerach).

baner 4

Wydruki wielkoformatowe to nie tylko banery, ale wiele innych form reklamy (pełna oferta - www.prosper24.pl/druk-wielkoformatowy). Jedną z ciekawszych i bardzo chętnie stosowanych form jest oklejanie samochodów kolorowymi wydrukami na folii samoprzylepnej. Ta reklama chyba najlepiej spełnia kryterium zgodności zasięgu geograficznego reklamy z teren działania przedsiębiorstwa. Oklejony samochód firmowy pojawia się tam gdzie są obecni lub potencjalni klienci. Przedsiębiorcy o tym wiedzą, co zresztą można dostrzec na ulicach.