Turystyka

Przy poszukiwaniu hoteli zwykle zwracamy uwagę na liczbę gwiazdek – kojarzymy jednak głównie to, że im jest ich więcej, tym lepiej. Tak naprawdę tylko garstka osób zdaje sobie sprawę z tego, co oznacza określona liczba gwiazdek. Czego wobec tego można spodziewać się po hotelu trzygwiazdkowym?

Hotele trzygwiazdkowe (***) są również określane jako obiekty o podwyższonym standardzie. Warto pamiętać jednak o tym, że tak naprawdę standard ten zależny jest w dużej mierze od kraju, ponieważ w różnych regionach świata pod liczbą gwiazdek kryje się także inny standard. Prezentujemy wobec tego wymogi dla hoteli trzygwiazdkowych zgodnie z przepisami w Polsce. Gdy przykładowo interesują cię hotele w Łodzi z trzema gwiazdkami, powinny one posiadać poniższe wyposażenie i zapewniać określoną obsługę.

Wyposażenie pokoju hotelowego

Zgodnie z przepisami pokój hotelu z trzema gwiazdkami ma mieć łóżko, szafę, wnękę garderobianą, szafkę nocną albo stolik, stół lub biurko, odpowiednią liczbę krzeseł dla gości, lustro, wieszak, lampkę nocną. Dodatkowo w pokoju powinny znaleźć się wykładzina dywanowa lub dywaniki przy łóżku, osłony okienne, szklanki dla każdego gościa, woda, ponadto TV i telefon. W prywatnej łazience powinna znajdować się wanna lub prysznic, umywalka z blatem lub półką. WC. Dodatkowo lustro, gniazdko z osłoną, zestawy toaletowe dla każdego gościa, ręczniki, pojemnik na śmieci.

W trzygwiazdkowym hotelu minimalna wielkość pokoju to:

  • 10 metrów kwadratowych dla pokoju jednoosobowego
  • 14 metrów kwadratowych dla pokoju dwuosobowego
  • 16 metrów kwadratowych dla pokoju trzyosobowego

Wyposażenie hotelu i obsługa gościa

Przed hotelem powinny znajdować się miejsca postojowe. Obiekt ma zapewniać ciepłą i zimną wodę, dostęp do telefonu, faksu, telewizji i internetu. Wtedy, gdy hotel ma więcej niż trzy piętra, powinien mieć także windę. Gdy chodzi o zakres usług dla gości, hotel trzygwiazdkowy powinien zapewniać usługi przechowania bagażu, wartościowych przedmiotów i pieniędzy, podawania śniadań, usługę budzenia i codzienne sprzątanie pokoju albo na życzenie gościa. W hotelu powinna znajdować się restauracja, bar lub bar kawowy.