30
N, Kwi

Sport

Wielu kobietom wydaje się, że trening siłowy przeznaczony jest tylko dla mężczyzn. Wynika to z faktu, że kojarzy się on z dużym wysiłkiem fizycznym i bardzo rozbudowana muskulaturą. Okazuje się jednak, że odpowiednio dobrane i wykonywane ćwiczenia siłowe są jednym z lepszych sposobów na wymodelowanie sylwetki oraz poprawę kondycji fizycznej.

Trening siłowy jest czymś naturalnym. Wiele kobiet uczestnicząc w klasycznych zajęciach fitness wykonuje ćwiczenia siłowe bardzo często nawet o tym nie wiedząc. Trening tego tupu zwiększa siłę mięśni oraz ich masę. Wykonując odpowiednie ćwiczenia zmuszamy nasz organizm do zwiększonego wysiłku. W ich wyniku włókna mięśniowe zwiększają swoją objętość i stają się mocniejsze.

Wpływ treningu siłowego na ciało kobiety

Trening siłowy daje możliwość kształtowania sylwetki. Jednak by osiągnąć oczekiwane efekty należy się do niego dobrze przygotować. Ćwiczenia siłowe przeznaczone dla kobiet różnią się od tych skierowanych dla mężczyzn. Różnice wynikają z tego, że ciało mężczyzny i kobiety jest trochę inne. Różnice dotyczą między innymi:

  • układu hormonalnego (wydzielanie testosteronu i somatotropiny),
  • maksymalnego wykorzystania tlenu,
  • stanu i sposobu rozłożenia tkanki tłuszczowej,
  • ilości włókien mięśniowych,
  • rozmiarów mięśnia sercowego.

Różnice w anatomii fizjologii sprawiają, że rozwój mięśni w przypadku kobiet jest ograniczony w sposób naturalny. Nie trzeba się więc obawiać nadmiernego przerostu muskulatury. W wyniku ćwiczeń ciało kobiety staje się bardziej smukłe, estetyczne i jędrne. Trening przynosi też wiele innych korzyści na przykład: wzmocnienie układu kostno-stawowego oraz układu sercowo-naczyniowego. Trening daje najlepsze efekty, gdy połączy się go z odpowiednią dietą.

Na czym polega trening siłowy?

Najczęściej trening siłowy wiąże się z wykonywaniem ćwiczeń na specjalnych maszynach. W czasie treningu wykorzystuje się wolne ciężary lub ciężar własnego ciała. Możliwości jest bardzo wiele jednak początkującym kobietom zaleca się: ćwiczenia z hantlami, kettlebell lub ćwiczenia z wykorzystaniem piłki szwajcarskiej. Kobiety trenujące w siłowniach mogą skorzystać z ze specjalnych urządzeń do ćwiczeń. Urządzenia takie są zazwyczaj łatwe w obsłudze, dzięki czemu świetnie sprawdzają się w przypadku osób początkujących. W klubach fitness można również uczestniczyć w specjalnych zajęciach grupowych, które opierają się na ćwiczeniach siłowych.