Czy wiesz, że...

Prowadząc biznes, musisz zadbać nie tylko o regularne dostawy produktów, zatrudnienie specjalistów czy profesjonalną obsługę – przez cały okres działalności firmy konieczne jest też pozyskiwanie nowych klientów. Jak to zrobić?

Sztuka pozyskiwania klientów – co musisz o niej wiedzieć?

Zależność jest prosta – aby twoja firma przynosiła zyski, potrzebujesz klientów. Aby ich mieć, musisz się reklamować. To właśnie za pomocą materiałów reklamowych możesz dotrzeć do osób potencjalnie zainteresowanych twoją działalnością.

Choć reklama nie jest jedyną drogą pozyskiwania klientów, bo możesz np. bazować na marketingu szeptanym sprowadzającym się do polecenia twoich usług przez dotychczasowych klientów ich znajomym, to jednak siły reklamy nie powinieneś lekceważyć. Co ważne, dziś reklamowanie się wcale nie musi być drogie, a to dlatego, że możliwości jest naprawdę wiele. Lokalnie działające firmy najchętniej wybierają ulotki, zaś właściciele sklepów internetowych stawiają – z oczywistych względów – na reklamę internetową.

 

city 690158 340

Dlaczego warto postawić na ulotki?

Prowadzisz niewielką firmę? Koncentrujesz się na obsłudze głównie lokalnych klientów? W takim razie ulotki będą idealną formą promowania twoich usług. Dlaczego? Powodów jest kilka:

  • Ulotki są tanie. Za projekt czy druk ulotek nie zapłacisz wiele, a – z twojego punktu widzenia – kwestia kosztów z pewnością jest bardzo istotna.
  • Ulotki to forma reklamy lokalnej, a ty musisz dotrzeć do osób mieszkających w najbliższej okolicy. W efekcie ulotki świetnie się sprawdzają – za ich pomocą możesz osiągnąć założony cel.
  • Jak pokazują liczne badania, ulotki są wciąż interesującą formą reklamy z punktu widzenia klientów, którzy chętnie je gromadzą.
  • Ulotka to rodzaj reklamy dobrze znany konsumentowi.

Jak widzisz, powodów, aby zdecydować się właśnie na ulotki, jest co najmniej kilka. Jeżeli przekonałeś się do nich, to pozostaje jeszcze kwestia ich dystrybucji. Czy musisz robić to sam? Z pomocą przychodzą nam nowatorskie systemy np. ekolportaz.pl.

Optymalizacja kosztów a reklama, czyli co musisz wiedzieć

Czy prowadząc firmę, korzystasz z usług biura rachunkowego? Z pewnością tak, bo masz świadomość, że przepisy zmieniają się szybko, a prowadzenie dokumentacji firmy jest czasochłonne i wymaga specjalistycznej wiedzy. Równie wiele czasu stracisz, jeżeli zdecydujesz się na samodzielny kolportaż ulotek np. po osiedlach domków jednorodzinnych. W tym przypadku również warto zdać się na optymalizację kosztów i skorzystać z usług zewnętrznej firmy.

Kolportaż ulotek to usługa dostępna w ofercie niektórych działających na rynku firm, które dostrzegły niszę i postanowiły ją zagospodarować, proponując jednocześnie przedsiębiorcom innowacyjną usługę. Jako osoba zainteresowana, musisz wiedzieć, że możesz nawiązać współpracę z takim podmiotem, który swoje usługi oferuje online. W ten sposób szybko ustalisz szczegóły współpracy i otrzymasz wycenę. Dodatkowo zwróć uwagę, czy firma, z którą zamierzasz podpisać umowę o kolportaż ulotek, udostępni ci panel, za pomocą którego będziesz mógł śledzić efekty przeprowadzanej kampanii.