20
Pn, Lis

Zdrowie

Coraz więcej osób, szczególnie tych wykonujących na co dzień pracę, która wymaga siedzenia za biurkiem, zaczyna uskarżać się na bóle kręgosłupa. Oto kilka wskazówek jak zadbać o swoje naturalne rusztowanie.

Jedną z przyczyn dolegliwości bólowych kręgosłupa jest nadwaga. Sposobem na walkę z nią jest zmiana diety. Na dzień dzisiejszy na rynku usług żywieniowych działają już firmy wyspecjalizowane w dostarczaniu dietetycznych posiłków. Osoby zainteresowane tego typu usługą bez trudu znajdą w sieci odpowiednie oferty wpisując w wyszukiwarkę internetową catering dietetyczny. Sposobem na zminimalizowanie dolegliwości bólowych pleców jest jego masaż. Osoby mieszkające w Warszawie lub jej okolicach, mogą skorzystać z oferty salonów masażu, które znajdzie wpisując w Google masaż pleców warszawa.

O dobry stan kręgosłupa powinniśmy dbać od najmłodszych lat, a nie dopiero wtedy, gdy pojawią się dolegliwości bólowe. Istnieje duża zależność pomiędzy właściwym odżywianiem się, a stanem naszego kręgosłupa. Niedobór witamin i pierwiastków jest przyczyną problemów. Niedostatek wapnia prowadzi do osteoporozy, niedobór wit. B12 do bolesności kręgosłupa i degeneracji komórek nerwowych rdzenia kręgowego, a wit. D do krzywicy. Im większa masa ciała, tym jest większy nacisk na krążki międzykręgowe. Prowadzi to do ich deformacji i wzmożonego napięcia mięśni. U osób starszych stawy mają mniejszą ruchomość co skutkuje problemami w poruszaniu się. Usztywnienia mięśni i stawów prowadzą z kolei do częstych urazów. Aby nasz kręgosłup był zdrowy musimy mu dostarczać odpowiednia ilość wit. A, B, C, D i soli mineralnych: chrom, cynk, krzem, wapń, magnez. Wskazane są pokarmy bogate w kwasy organiczne, wodę i mikroelementy. Ich źródłem są produkty pochodzenia roślinnego, produkty mleczne (ale nie mleko, bo wypłukuje wapń z organizmu) i ryby. Wskazane jest spożywanie warzyw zawierających wit. C, gdyż ta jest niezbędna do produkcji kolagenu, który ma udział w budowie chrząstki, poprawie stanu tkanki łącznej i dobrej kondycji ścięgien i stawów. Spożywanie warzyw opóźnia starzenie się stawów i zapobiega ich zwyrodnieniom. Negatywny wpływ na nasze stawy ma spożywanie tłuszczów zwierzęcych, oleju słonecznikowego i białego pieczywa, a dla całego organizmu żywność wysoko przetworzona: chipsy, zupy w proszku, fast foody itd. Zawierają one dużo konserwantów, substancji chemicznych i nadmiar soli. Na ograniczenie wchłaniania wapnia i białka ma wpływ alkohol, mocna kawa i herbata.

Jeżeli dolegliwości bólowe pleców i kręgosłupa dają się mocno we znaki, warto zasięgnąć opinii lekarza, który skieruje nas na rehabilitację.