21
So, Paź

Rzeszów

Jak szerokie zastosowanie może mieć fanpage firmowy? Jakie branże kwalifikują się do tego rodzaju aktywności i czy istnieją bariery powagi, których nie należy przekraczać? Odpowiedź na te i kilka innych pytań znajdziemy w rozmowie portalu SuperFanpage.pl z przedstawicielem jednego z biur rachunkowo-księgowych, działających w Rzeszowie.

Redakcja:

Czy prowadzenie fanpage na Facebooku firmy księgowej ma głębszy sens? Przecież to nie restauracja, butik odzieżowy czy klub sportowy.

Przedstawiciel biura:

W moim przekonaniu jak najbardziej. Działamy rynkowo, poszukujemy klientów, a ponadto staramy się utrzymywać dobre relacje i komunikację z obecnymi. Dodam, że przy tak dość poważnej dziedzinie jak finanse i księgowość pewne odciążenie tych kwestii poprzez medium społecznościowe ośmiela klientów do kontaktu z nami i pokazuje nas jako normalnych ludzi, którzy także mają poczucie humoru.

Redakcja:

No tak, lecz z czego tu się śmiać na Facebooku - że podatki trzeba płacić, że z ZUS-em to lepiej nie mieć na pieńku czy to, że gonią terminy innych płatności.

Przedstawiciel biura:

Jeśli chcemy mówić o takich zagadnieniach, można wokół nich wywołać pewną aurę humoru poprzez zabawne memy czy komentarze, które nie muszą wcale być złośliwe. Chcemy pokazać ludzką twarz naszego zawodu. W biurze pracuje sporo młodych osób, które mają swoje pasje i zainteresowania. To także przyciąga uwagę i zwiększa zaufanie klienta lub naszego fana, który ot tak z ciekawości dołączył do grona obserwujących fanpage.

Redakcja:

Dobrze, a o czym chcą Państwo przede wszystkim informować swoich sympatyków na Facebooku?

 Przedstawiciel biura:

To przede wszystkim element edukacyjny. W naszym kraju większość przepisów i regulacji finansowych ma raczej zawiły charakter. Od czasu do czasu staramy się, mówiąc obrazowo „wziąć na tapetę” jakiś złożony temat, jak np. kwestia umorzeń podatkowych i w prosty sposób przeanalizować go ludzkim językiem. Tu zawsze pojawiają się pytania, które jeszcze dokładniej pozwalają nam omówić wybraną kwestię. A taki dialog, jak zapewne Pan wie, to już element budowania więzi z odbiorcami czy fanami. Taka aktywność jest również formą zademonstrowania naszego profesjonalizmu czy dobrej znajomości tematu. Dodatkowo, stosujemy coś na wzór swobodnego w formie kalendarza przypomnień o terminach płatności.

Redakcja::

Przyznam, że Pana argumentacja jest dość przekonująca. Czy jeszcze osiągacie jakieś inne korzyści z faktu prowadzenia firmowego fanpage’a?

Przedstawiciel biura:

Jak najbardziej. Fanpage to byt funkcjonujący w sieci w powiązaniu z nazwą naszej firmy. Aktywność na Facebooku poprawia widoczność w Google poprzez wsparcie wyników wyszukiwania. Przykładowo - recenzje z fanpage’a pojawiają się w wynikach Google Moja Firma. Tu dodam jedno spostrzeżenie. Firmy z naszej branży albo całkowicie ignorują Facebook, albo traktują to medium niezbyt poważnie, a taka sytuacja pozwala nam budować mocną pozycję na płaszczyźnie społecznościowej.

Redakcja:

Sugeruje Pan, że powaga branży nie pozwala niektórym „bawić się” z Facebookiem?

Przedstawiciel biura:

Na to wygląda. Nas to jakoś specjalnie nie martwi i właściwie jestem przekonany, że to rezultat niewiedzy i nieznajomości potencjału takiego obszaru komunikacji, jak media społecznościowe. Facebook nie jest przecież serwisem przeznaczonym do wrzucania zabawnych zdjęć. Jego rola jest zupełnie inna.

Redakcja:

Zapytam jeszcze na koniec, czy posiada Pan swój profil osobowy na Facebooku?

Przedstawiciel biura:

Tak, posiadam. To nawiasem mówiąc był jakiś etap dojrzewania do zaprezentowania firmy poprzez fanpage. Sam przyznam, że kilka lat temu byłbym ostrożny z zakładaniem firmowego fanpage’a, a teraz ciągle zastanawiam się, jak jeszcze bardziej uatrakcyjnić naszą obecność na Facebooku.

Redakcja:

Dziękuję za rozmowę.

Przedstawiciel biura:

Dziękuję.

-----------------------------------

Komentarz specjalisty - Paweł Nowakowski z firmy SuperFanpage.pl

"Przykład biura rachunkowo-księgowego pokazuje, że nie ma trudnych branż dla Facebooka. To, jak zaistniejemy w mediach społecznościowych zależy od inwencji i pomysłowości oraz dobrej znajomości rozwiązań dostępnych w ramach danego serwisu. Pamiętajmy, że powiązanie fanpage’a z główną stroną internetową firmy (oczywiście należy ją posiadać) ma istotny wpływ na podniesienie pozycji tejże witryny w Google. Ze swej strony, jako firma specjalizująca się w zakładaniu i prowadzeniu fanpage’y, zapewniamy szeroki zakres doradztwa i wprowadzania rozwiązań, które pozwolą na dynamiczny rozwój firmowego profilu, systematycznie przyciągającego nowych sympatyków. A im bardziej nietypowa branża, tym większe pole do popisu."