Czy wiesz, że...

Wielu przedsiębiorców snuje liczne rozważania na temat tego, jaka powinna być odpowiednia nazwa dla firmy za granicą. Wykreowanie odpowiedniej marki jest kluczem do sukcesu, zarówno na polskim, jak i zagranicznym rynku. Niniejszy artykuł zawiera wiele wskazówek dotyczących tego, jak stworzyć odpowiednią nazwę dla firmy za granicą, aby skupiła uwagę konsumentów i wzbudziła zainteresowanie ofertą.

Jak nazwać firmę i zostać zapamiętanym ?

Rozmyślając nad tym, jak nazwać firmę, pamiętaj o tym, aby być kreatywnym i nadać oryginalną nazwę swojej działalności. Nazwa dla firmy na rynku zagranicznym powinna wyróżniać się na tle konkurencyjnych przedsiębiorstw. Dzięki temu może zostać zauważona i zapamiętana przez konsumentów. Inspiracji podczas tworzenia niepowtarzalnej marki możesz szukać w słownikach wyrazów obcych. Unikatowa nazwa dla firmy może powstać np. w wyniku połączenia ze sobą członów różnych słów czy zamiany liter w wyrazach. Odpowiednia marka powinna być krótka i łatwa do zapamiętania.

 Dużo informacji na temat nazywania firm znajdziesz w bazie wiedzy na stronie: https://nazwane.pl/ oraz w artykule: https://6krokow.pl/zaplanuj-jak-chcesz-by-twoja-firma-byla-postrzegana/.

Sedno tkwi w prostocie

Właściwa nazwa dla firmy nie powinna nastręczać problemów w wymowie i pisowni. Jeżeli zamierzasz założyć działalność za granicą zrezygnuj z polskich znaków diakrytycznych: ą, ę, ć itd. Nazwa zawierająca takie znaki może nie zostać zapamiętana zarówno przez potencjalnych konsumentów, jak i zagranicznych kontrahentów. Ponadto mogą mieć kłopot z jej zapisem i wymową. Nazwa dla firmy na rynku zagranicznym powinna być prosta, czytelna i zrozumiała.

jak nazwac

Dobre brzmienie jest w cenie!

Ważne jest byś sprawdził, co oznacza nazwa dla firmy w językach krajów, w których będzie stosowana. W tym celu możesz skorzystać ze słownika wyrazów obcych. Pamiętaj, że źle postrzegana marka może wpłynąć na efekty sprzedaży. Słowo, które w Twoim ojczystym języku brzmi atrakcyjnie i wzbudza zainteresowanie, w języku obcym może być nacechowane negatywnie. Przykład może stanowić nazwa polskiej firmy o nazwie Gerber, produkująca zupki dla dzieci. Przez polskich konsumentów nie jest kojarzona z niczym złym, natomiast w j. francuskim słowo gerber oznacza wymiotowanie. Z kolei jedna z marek samochodowych niemieckiej firmy nosi nazwę SIKU. Polacy taką nazwę będą jednoznacznie kojarzyli z fizjologicznymi potrzebami. Nazwa dla firmy na rynku zagranicznym powinna wzbudzać pozytywne skojarzenia, ponieważ jest wizytówką działalności.

jak nazwac1

Zabezpieczenie prawne marki

Jeżeli wiesz już, jak nazwać firmę sprawdź, czy znak towarowy, którym chcesz się posłużyć nie został zastrzeżony przez inne przedsiębiorstwo. Nie można używać marki, która została zarejestrowana przez inną firmę. Kradzież znaku towarowego niesie ze sobą konsekwencje prawne. Informacje na temat tego, czy dany znak towarowy został zarejestrowany za granicą, można uzyskać w internecie korzystając z międzynarodowej bazy Światowej Organizacji Własności Intelektualnej lub z bazy Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej. Będąc właścicielem działalności gospodarczej możesz również zastrzec swój znak towarowy. Może nim być nazwa dla firmy, jej logo, jak również nazwy produktów, które sprzedajesz. Warto ubiegać się o zdobycie prawa ochronnego na znak towarowy, ponieważ takie uprawnienie gwarantuje Ci wyłączność używania znaku. Oznacza to, że nikt poza Tobą, nie będzie mógł używać Twojego znaku towarowego. Dzięki temu Twoje przedsiębiorstwo zyska na wartości, a Ty sam będziesz mógł walczyć z nieuczciwą konkurencją.

 Więcej na temat ochrony prawnej marki dowiesz się na stronie: https://zastrzezone.pl/pl/oferta/zastrzezenie-nazwy-i-logo-firmy/3,17,25.