Z życia wzięte

Praktycznie każda osoba, która funkcjonuje w otoczeniu społecznym posiada jakąś opinię. Niezależnie od tego czy jest to renoma, czy niezbyt pozytywny zbiór skojarzeń to jednak ludzie przypisują innym jakieś cechy łączące się w całość. Być może jest to właśnie tzw. przypinanie metki. Skoro zatem nie można uniknąć czegoś takiego, jak opinia na własny temat to, co uczynić z nadanym nam wizerunkiem i czy warto się tym w ogóle mocniej przejmować?

Szczęśliwi ci, którzy faktycznie za nic mają to, co inni o nich sądzą. Okazuje się, że w polskiej rzeczywistości społecznej, negatywna opinia otoczenia jest jednym z najbardziej stresujących bodźców. Zdarza się niestety, że osoby zaszczute przez negatywne nastawienie otoczenia popadają w skrajne stany emocjonalne (zwykle bywają to nerwice) i są skłonne nawet targnąć się na swoje życie. To tyleż wstrząsające, co i prawdziwe. Dlatego na początku uczyniono spostrzeżenie, że obojętność na opinie innych jest bardzo przydatną cechą. Ale są profesje i rodzaje aktywności społecznej, które wymagają dbałości o własny wizerunek. Przede wszystkim dotyczy to osób zawodowo funkcjonujących publicznie. Myślimy więc tutaj o aktorach, prezenterach telewizyjnych, znanych sportowcach, politykach itd. Osoby te niejako muszą stale pracować nad swoim wyglądem i kontrolować przy tym swoje zachowanie. Dla dobrej kondycji i atrakcyjnej prezencji znane postacie poszukują usług pod hasłem massage in warsaw. Inny rodzaj aktywności, które muszą podejmować to wizyty w salonach kosmetycznych, fitness clubach czy dobrych sklepach z odzieżą. Działania związane z tymi miejscami nastawione są na budową tzw. personal branding, czyli marki osobistej. Nie bez przyczyny Warszawa pojawia się, jako lokalizacja, gdzie osoby publiczne szukają wsparcia i usług, podnoszących ich atrakcyjność. To w stolicy kumuluje się życie publiczne w wielu sferach, w tym w show biznesie. Większość znanych postaci związanych ze światem filmu, muzyki czy życia politycznego mieszka na stałe lub regularnie pojawia się w Warszawie. To tutaj można także skorzystać z usług zawodowych doradców do spraw PR czy wizerunku osobistego. Bez względu jednak na to, gdzie się zamieszkuje znane postacie muszą wymagać od siebie stałego nadzoru nad swoim zachowaniem i wyglądem. Dla ich karier liczy się tzw. bywanie w znanych i popularnych miejscach. Dlatego aktorzy, muzycy, plastycy czy pisarze pojawiają się na otwarciach ważnych imprez kulturalnych, odwiedzają cieszące się uznaniem lokale gastronomiczne, wyjeżdżają na wczasy do popularnych kurortów. Bezwzględnym wymogiem dla nich jest pokazywanie się na różnych imprezach branżowych. Osoby te chętnie korzystają z zaproszeń do udziału w programach telewizyjnych, udzielają wywiadów, włączają się do akcji charytatywnych, zabierają głos odnośnie istotnych spraw społecznych itp. A w tym wszystkim chodzi o utrzymanie stałego odbioru swojej osoby przez media, a konsekwencji widzów, czytelników czy słuchaczy. Za takim zachowaniem stoi jeden cel - bycie jak najbardziej popularnym lub popularną. Ten czynnik wyznacza wartość osoby publicznej. Im bardziej jest znana, tym chętniej będzie angażowana do udziału w kampaniach reklamowych, a jej gaża będzie odpowiednio wysoka. Po prostu opłaca się walczyć o popularność. Podobnie uważają różne sezonowe gwiazdki, które na chwilę wypłynęły na szersze wody medialnej popularności dzięki dość błahym programom rozrywkowym. Z pełną determinacją takie osoby chcą coś uszczknąć dla siebie z medialnego tortu i z maksymalnym wysiłkiem starają się przyciągać uwagę. Niestety, często metodą na utrzymanie choćby fragmentarycznej popularności będzie wywoływanie skandali. I dodajmy, że na ten „numer” dają się nabrać i media, i odbiorcy mediów. Dobry wizerunek osobisty raczej wyklucza takie zachowania i metody postępowania. Prawdziwy image gwiazdy wcale nie wymaga od niej ciągłego prowokowania czy przyciągania na siłę uwagi całego otoczenia medialnego. Lecz cóż zrobić, gdy ktoś nie ma żadnego talentu…