Czy wiesz, że...

Coraz więcej osób korzysta obecnie z możliwości płacenia rachunków on-line. To bardzo wygodne rozwiązanie, biorąc pod uwagę fakt, że wszystko możemy załatwić z domu i wtedy, gdy mamy wolną chwilę. Jednak teraz korzystać możemy z jeszcze łatwiejszej metody płatności – bez potrzeby przepisywania danych odbiorcy!

Najczęściej płacimy rachunki przez internet z wykorzystaniem zwykłych przelewów. W tym przypadku musimy wykonać przelew ręcznie, czyli wypisać jego formularz. Niektóre systemy bankowości pozwalają nam też na tworzenie odbiorców zdefiniowanych, czyli nie musimy przepisywać danych za każdym razem.

Jest jednak jeszcze wygodniejsza propozycja, jeśli chodzi o płacenie rachunków, między innymi za prąd, gaz, telefon, wodę, kanalizację, telewizję czy internet. To system Billpayment pozwalający na płatność rachunków z użyciem aplikacji mobilnej. Nie musimy wtedy nawet uruchamiać swojego komputera, żeby wykonać płatność.

System Billpayment pozwala na opłacanie domowych rachunków przez zeskanowanie kodu, który znajduje się na rachunku. Takie kody umieszczane są obecnie na rachunkach od wielu dostawców mediów. Aby opłacić takie rachunki on-line, nie musimy już wpisywać wszystkich danych – po prostu skanujemy kod i następnie potwierdzamy płatność przez aplikację. Możemy też zeskanować kilka rachunków i następnie dodać je do koszyka płatności, aby opłacić je wspólnie jednym kliknięciem.

Prezentowany system w formie aplikacji dostępny jest przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu, dlatego możemy płacić rachunki mobilnie – niezależnie od tego, gdzie teraz jesteśmy. Co ważne, możemy też korzystać z przelewów ekspresowych, czyli takich, które od razu są dostarczane do odbiorców. To najlepszy wybór wtedy, gdy nie możemy czekać na zaksięgowanie wpłaty i liczy się czas.

Korzystanie z aplikacji jest również tanie – prowizja od przelewu jest bardzo niska, dlatego zapłacimy za uregulowanie rachunków mniej niż za płatne przelewy bankowe oraz za płatność w okienku pocztowym lub w prywatnych punktach płatności.