20
Śr, Cze

Rzeszów

Wywiad z Moniką Selwą, menadżerem zespołu w oddziale Avivy w Rzeszowie.

 

- Czy firma ubezpieczeniowa taka jak Aviva poszukuje w Rzeszowie ludzi do pracy?

- Rzeczywiście – poszukujemy przedstawicieli/agentów ds. ubezpieczeń i menedżerów do naszej placówki w Rzeszowie. Najwięcej chcemy przyjąć przedstawicieli , a więc osób, które uczestniczą bezpośrednio w pozyskiwaniu i obsłudze klienta. Agenci Aviva cieszą się w otoczeniu szacunkiem i prestiżem. Zawsze podkreślana jest ich chęć do służenia klientowi i dzielenia się swoją wiedzą w zakresie usług finansowych. Klienci wypowiadają się o naszych doradcach z dużą estymą. Nie jest to jednak zajęcie dla wszystkich. Przede wszystkim wymaga odpowiednich predyspozycji.

- Jakie więc cechy powinna posiadać osoba, aby zacząć pracę w Aviva?

- Powiem, co w tej pracy przeszkadza najbardziej – brak dyscypliny wewnętrznej, bo chociaż jest to praca z korporacją, to jednak w wolnym zawodzie. To ponadto praca z klientem, więc ważna jest otwartość, nastawienie na ludzi, chęć niesienia pomocy innym.

- Praca ta jest jednak oparta na prowizji. Potencjalni kandydaci mogą obawiać się, że będą musieli ponieść charakterystyczne dla własnego biznesu inwestycje zanim będą zarabiać?

- Zawód agenta to z jednej strony własny biznes, z drugiej jednak praca dla szóstej co do wielkości grupy ubezpieczeniowej na świecie. Oznacza to, że łączymy niezależność i elastyczność własnego biznesu z tym co oferuje nam duża, międzynarodowa firma. Przedstawiciele mają do dyspozycji szerokie wsparcie logistyczne w oparciu o biura w Rzeszowie i placówki terenowe. Do tego zostają wyposażeni we wszelkie oprogramowanie i materiały. Od samego początku przechodzą cykl różnorodnych szkoleń. Tak więc mogę powiedzieć, że Aviva inwestuje w wiedzę i rozwój osobisty swoich doradców zanim nawet zaczną zarabiać. Wielkość i siła Avivy jest gwarancją stabilności finansowej zarówno dla agenta jak i jego klientów.

- Rozumiem, że jest to praca dla tych, którzy szukają stabilnego zajęcia na lata?

- Praca na umowę agencyjną jest bardzo stabilna. Pomyślana tak, aby w całym okresie pracy była korzystna dla agenta i dawała mu możliwość rozwoju własnego biznesu. Na Podkarpaciu mamy wiele osób ze stażem pracy ponad 15 lat, a więc sięgającym początków naszego oddziału.

- Na jak wysokie zarobki możemy liczyć?

- Tu wszystko zależy od umiejętności i predyspozycji samego agenta. Myślę nie tylko o wiedzy na temat ubezpieczeń i inwestycji czy dobrej obsłudze klienta, ale o budowaniu z klientem relacji opartej na uczciwości i dostosowaniu rozwiązań do jego potrzeb. Jeśli doradca osiąga na tym polu sukcesy, to zwykle otrzymuje wiele poleceń do innych osób; dzięki temu jego biznes rozwija się, a on sam może zarabiać dobre pieniądze.

- Szukacie ludzi z doświadczeniem w branży finansowej?

- Takie doświadczenie jest plusem, ale stawiamy przede wszystkim na predyspozycje osobiste. Wiedzę i doświadczenie można u nas zdobyć.

- Jak wygląda rekrutacja?

- To proces wieloetapowy. Najpierw badamy predyspozycje do pracy w tym zawodzie. Następnie kandydat na agenta przechodzi cały proces szkoleniowy. Kolejnym etapem jest uzyskanie uprawnień i podpisanie umowy agencyjnej. Od tego momentu zaczyna się systematyczna praca pod okiem doświadczonego menedżera. Wraz z rozwojem osobistym i uzyskaniem potrzebnej wiedzy doradca zyskuje coraz większą samodzielność, ale tak naprawdę nigdy nie przestaje się szkolić. Inwestujemy w wiedzę i umiejętności naszych przedstawicieli, bo w dłuższej perspektywie daje to możliwość uzyskania przewagi na rynku.

- Wygląda to na dość skomplikowany proces.

- Skomplikowany to może za dużo powiedziane, ale mimo wszystko jest to proces złożony. To także okazja do zdobycia cennego doświadczenia w branży oraz rozwoju umiejętności osobistych. Poprzez cykl szkoleń inwestujemy w samego siebie. Tej wiedzy nikt nam nie odbierze.

- Czy można rozpocząć współpracę z Avivą mając inną pracę bez konieczności rezygnowania z niej?

- Na początku tak. Jednak po pewnym okresie, gdy lista klientów obsługiwanych przez doradcę wydłuża się, stanie się to niewątpliwie trudne. Oczywiście wiąże się z tym również znaczący wzrost prowizji i wymagać będzie dokonania wyboru, co jest dla nas bardziej korzystne. Wiele osób zaczynało swoją przygodę z Avivą pracując jako pielęgniarka, nauczyciel, menedżer. Na początku po to, aby dodatkowo zarobić. Dość szybko jednak okazywało się, że ten „dodatkowy zarobek” może być znacząco wyższy od pensji z pracy etatowej.

- Od czego zacząć?

- Wystarczy odwiedzić najbliższe biuro Avivy, np. w Rzeszowie, i zgłosić chęć pracy. Ja na pewno poprowadzę kandydata dalej przez cały proces rekrutacji. Swoją aplikację można również wysłać pocztą elektroniczną na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .