20
Śr, Cze

Zdrowie

Wiedza na temat zdrowego odzywiania jest ogólnie dostępna, ale czy każdy z nas wie jak tanio i zdrowo się odżywiać?

Wielu z nas w dzisiejszych czasach o zdrowym odżywianiu wie coraz więcej i każdy z nas chce jeść zdrowo, a jednocześnie tanio. Wielu z nas kojarzy jednak zdrowe jedzenie z bardzo drogimi produktami sprzedawanymi w specjalistycznych sklepach. Nie bez powodu, ponieważ półki ze zdrową żywnością mają często zawyżone ceny tylko i wyłącznie z powodu nazwy “zdrowa” żywność”. Jednak, aby jeść zdrowo nie trzeba wcale kupować żywności jedynie w ekologicznych sklepach czy takich specjalnych działach w supermarketach.

Kupując od rolników czy w sklepach, sezonowe produkty będą zawsze tańsze i zdrowsze. Po pierwsze ze względu na ich sezonową dostępność, nie muszą być sprowadzane z daleka. Po drugie nie zawierają sztucznych konserwantów czy barwników.

Wiele sezonowych zdrowych i tanich produktów można znaleźć w najnowszej gazetce sieci sklepów Biedronka.

Jak każdy z nas wie - kasze to cenne źródło błonnika i innych wartości odżywczych, które są jednocześnie tanim rozwiązaniem. Warto z nimi poeksperymentować aby zobaczyć, ile ciekawych dań można stworzyć używając różnego rodzaju kasz.

Na śniadanie bardzo zdrowym i tanim rozwiązaniem będą płatki owsiane. Można je urozmaicać różnymi owocami, rodzynkami czy orzechami bądź miodem, a zamiast mleka można jeść je jogurtami, owocowymi herbatami czy po prostu wodą. Płatki dodadzą każdemu energii na początek dnia. Wiele kasz jak również innych zdrowych i tanich produktów można znaleźć w gazetce sieci Lidl.

Planowanie jadłospisu i sporządzanie na jego podstawie listy zakupów to jeden z najlepszych sposobów na to, by nie przepłacać za jedzenie i jeść jednocześnie zdrowo. Wszyscy wiemy, jak się robi zakupy bez przygotowanej wcześniej listy. Wrzuca się do koszyka wszystko to, co wpadnie nam w oko lub to, na co jak nam się wydaje, będziemy mieli ochotę jutro lub pojutrze. Nie zastanawiamy się przy tym, jakiej ilości danego produktu potrzebujemy, a co najważniejsze - czy na pewno mamy wszystko, co będzie nam potrzebne do przygotowania śniadania, obiadu czy kolacji.