21
N, Kwi

Z życia wzięte

Jedną z najpopularniejszych, a zarazem najskuteczniejszych form promocji i marketingu, nie są już reklamy na bilbordach czy ulotki u progu drzwi, ale wszechobecny Internet. Ze względu na zmiany w społeczeństwie i nowe przyzwyczajenia dotychczasowe formy promocji tracą na znaczeniu. Internet zaś to nieograniczone pole do rozwoju i reklamowania niemal każdego produktu i usługi. Wymierny efekt najprościej osiągnąć za pomocą własnej strony internetowej.

Już na samym początku warto zaznaczyć, iż to właśnie strony internetowe stanowią podstawę egzystencji wielu firm. Obecnie informacji nie szuka się w ?Panoramach Firm?, a ze względu na szybkość i łatwość poszukiwań ? w Internecie. Własna witryna wbrew pozorom nie jest dużym wydatkiem. Już za kilkadziesiąt złotych rocznie jesteśmy w stanie wykupić domenę z nazwą firmy, która będzie rozpoznawalna przez internautów. Największym wydatkiem jest samo przygotowanie witryny, która będzie nie tylko funkcjonalna, ale będzie zachęcała do skorzystania z konkretnych usług (a tym samym budziła zaufanie potencjalnych klientów).

Możemy użyć co prawda darmowych menadżerów treści (popularne systemy CMS, chociażby Wordpress, Drupal, Joomla), jednak bez znajomości podstaw tworzenia stron WWW, efekt może być odwrotny od zamierzonego. Każdy musi sam odpowiedzieć na pytanie, czy woli poświęcić kilka złotych na profesjonalne przygotowanie witryny, czy własny czas na eksperymenty i zdobywanie doświadczenia na popełnionych błędach (a te mogą być dotkliwe - raz stracone zaufanie bardzo ciężko odbudować i odzyskać).

Strony internetowe muszą nie tylko przedstawiać ofertę konkretnych usług, ale również być dopasowane do oczekiwań internautów. Wszystkie wymagane przez nich informacje muszą być w standardowych, intuicyjnych miejscach. Nikt nie skorzysta z usług danej firmy, jeżeli będzie musiał poświecić dziesięć minut na poszukiwania telefonu kontaktowego czy regulaminu zakupów! Warto mieć to na uwadze decydując się na samodzielne przygotowanie witryny dla własnej firmy bądź przedsiębiorstwa.