Czy wiesz, że...

Tytuł brzmi dosyć dziwnie, ponieważ już samo prowadzenie sklepu internetowego może sugerować, że idziemy w stronę oszczędności. Dlaczego? Jak można spokojnie sobie policzyć - często sprzedaż online może pozwolić na znaczące oszczędności przy prowadzeniu handlu. Odchodzi powiem opłata za lokal, która może zaczynać się nawet od 2500 zł netto w dużych miastach lub połowę stawki w miejscowościach do 10 tysięcy mieszkańców. Nie ma opłat za czynsz, media czy nawet.. pracownika, który też jest niezbędny. W końcu taki sklep działa od 10:00 do 18:00, a w tym czasie właściciel musi też wyjść - do księgowej, firmy kurierskiej, pojechać do hurtowni i wiele innych, także ten pracownik (jak nie więcej) okazuje się wręcz niezbędny.

 

Internetowe optymalizacje kosztów

Czy w takim razie, można szukać oszczędności w sposobie prowadzenia biznesu, który już sam w sobie jest oszczędnością? Jeżeli jest to robione na małą skalę, oszczędności, które można dokonać na przykład z pomocą xbsgroup.pl mogą okazać się mało znaczące i dopiero w rocznym rozrachunku widzimy, że rzeczywiście miało to sens. Inaczej będzie, gdy handel zaczyna się mocno rozwijać, bo i potrzeby sklepu internetowego stają się coraz większe.

Największym wyzwaniem w prowadzeniu sprzedaży online - szczególnie dużych gabarytowo rzeczy lub licznego towaru jest jego... magazynowanie. Nie sposób przecież trzymać cały materiał do pracy w domu, garażu czy w malutkim magazynie, do którego ciągle trzeba dojeżdżać i w rezultacie - mamy kolejny sklep stacjonarny, bo przecież trzeba to utrzymać!

Magazynuj zewnętrznie i zleć logistykę innym

Wielu właścicieli sklepów internetowych, jak jeden mąż powie, że największym wyzwaniem jest system logistyczny - magazynowanie towaru, który musi być jakoś przyjęty, wprowadzanie na stan, pakowanie, wysyłanie i oznaczanie, jako zrobione. Często tutaj właśnie pojawiają się pierwsze zgrzyty - opóźnienia, zgubione produkty przez niewłaściwe oznaczenie, zniszczenia, przez błędne magazynowanie po.. dostawy po kilku dniach czy zapominaniu o kliencie. Co tutaj zrobić? Zatrudnić kogoś od obsługi? Ale po co, skoro pracownik generuje często.. straty. W jakim sensie? Musi iść na urlop, też nie jest niezastąpiony, a jego siły mogą być niewystarczające na potrzeby biznesu.

Stąd też, warto skorzystać z zewnętrznych systemów logistycznych, które łączą w sobie magazyn z całym procesem wysyłki do klienta docelowego. Wtedy koszty są takie same, ale i opóźnień nie ma, wiadomo, że w takim miejscu pracuje więcej, jak jedna osoba, dlatego zawsze zamówienia będą zrealizowane. A właściciel sklepu? Może w końcu zająć się tym, czym powinien od początku - pozyskiwaniem nowych hurtowni do współpracy, negocjacjom, promowaniem i skutecznym zwiększaniem sprzedaży!