21
N, Lip

Rzeszów

Wywiad z Moniką Selwą, menadżerem zespołu w oddziale Avivy w Rzeszowie.

 

- Czy firma ubezpieczeniowa taka jak Aviva poszukuje w Rzeszowie ludzi do pracy?

- Rzeczywiście – poszukujemy przedstawicieli/agentów ds. ubezpieczeń i menedżerów do naszej placówki w Rzeszowie. Najwięcej chcemy przyjąć przedstawicieli , a więc osób, które uczestniczą bezpośrednio w pozyskiwaniu i obsłudze klienta. Agenci Aviva cieszą się w otoczeniu szacunkiem i prestiżem. Zawsze podkreślana jest ich chęć do służenia klientowi i dzielenia się swoją wiedzą w zakresie usług finansowych. Klienci wypowiadają się o naszych doradcach z dużą estymą. Nie jest to jednak zajęcie dla wszystkich. Przede wszystkim wymaga odpowiednich predyspozycji.

- Jakie więc cechy powinna posiadać osoba, aby zacząć pracę w Aviva?

- Powiem, co w tej pracy przeszkadza najbardziej – brak dyscypliny wewnętrznej, bo chociaż jest to praca z korporacją, to jednak w wolnym zawodzie. To ponadto praca z klientem, więc ważna jest otwartość, nastawienie na ludzi, chęć niesienia pomocy innym.

- Praca ta jest jednak oparta na prowizji. Potencjalni kandydaci mogą obawiać się, że będą musieli ponieść charakterystyczne dla własnego biznesu inwestycje zanim będą zarabiać?

- Zawód agenta to z jednej strony własny biznes, z drugiej jednak praca dla szóstej co do wielkości grupy ubezpieczeniowej na świecie. Oznacza to, że łączymy niezależność i elastyczność własnego biznesu z tym co oferuje nam duża, międzynarodowa firma. Przedstawiciele mają do dyspozycji szerokie wsparcie logistyczne w oparciu o biura w Rzeszowie i placówki terenowe. Do tego zostają wyposażeni we wszelkie oprogramowanie i materiały. Od samego początku przechodzą cykl różnorodnych szkoleń. Tak więc mogę powiedzieć, że Aviva inwestuje w wiedzę i rozwój osobisty swoich doradców zanim nawet zaczną zarabiać. Wielkość i siła Avivy jest gwarancją stabilności finansowej zarówno dla agenta jak i jego klientów.

- Rozumiem, że jest to praca dla tych, którzy szukają stabilnego zajęcia na lata?

- Praca na umowę agencyjną jest bardzo stabilna. Pomyślana tak, aby w całym okresie pracy była korzystna dla agenta i dawała mu możliwość rozwoju własnego biznesu. Na Podkarpaciu mamy wiele osób ze stażem pracy ponad 15 lat, a więc sięgającym początków naszego oddziału.

- Na jak wysokie zarobki możemy liczyć?

- Tu wszystko zależy od umiejętności i predyspozycji samego agenta. Myślę nie tylko o wiedzy na temat ubezpieczeń i inwestycji czy dobrej obsłudze klienta, ale o budowaniu z klientem relacji opartej na uczciwości i dostosowaniu rozwiązań do jego potrzeb. Jeśli doradca osiąga na tym polu sukcesy, to zwykle otrzymuje wiele poleceń do innych osób; dzięki temu jego biznes rozwija się, a on sam może zarabiać dobre pieniądze.

- Szukacie ludzi z doświadczeniem w branży finansowej?

- Takie doświadczenie jest plusem, ale stawiamy przede wszystkim na predyspozycje osobiste. Wiedzę i doświadczenie można u nas zdobyć.

- Jak wygląda rekrutacja?

- To proces wieloetapowy. Najpierw badamy predyspozycje do pracy w tym zawodzie. Następnie kandydat na agenta przechodzi cały proces szkoleniowy. Kolejnym etapem jest uzyskanie uprawnień i podpisanie umowy agencyjnej. Od tego momentu zaczyna się systematyczna praca pod okiem doświadczonego menedżera. Wraz z rozwojem osobistym i uzyskaniem potrzebnej wiedzy doradca zyskuje coraz większą samodzielność, ale tak naprawdę nigdy nie przestaje się szkolić. Inwestujemy w wiedzę i umiejętności naszych przedstawicieli, bo w dłuższej perspektywie daje to możliwość uzyskania przewagi na rynku.

- Wygląda to na dość skomplikowany proces.

- Skomplikowany to może za dużo powiedziane, ale mimo wszystko jest to proces złożony. To także okazja do zdobycia cennego doświadczenia w branży oraz rozwoju umiejętności osobistych. Poprzez cykl szkoleń inwestujemy w samego siebie. Tej wiedzy nikt nam nie odbierze.

- Czy można rozpocząć współpracę z Avivą mając inną pracę bez konieczności rezygnowania z niej?

- Na początku tak. Jednak po pewnym okresie, gdy lista klientów obsługiwanych przez doradcę wydłuża się, stanie się to niewątpliwie trudne. Oczywiście wiąże się z tym również znaczący wzrost prowizji i wymagać będzie dokonania wyboru, co jest dla nas bardziej korzystne. Wiele osób zaczynało swoją przygodę z Avivą pracując jako pielęgniarka, nauczyciel, menedżer. Na początku po to, aby dodatkowo zarobić. Dość szybko jednak okazywało się, że ten „dodatkowy zarobek” może być znacząco wyższy od pensji z pracy etatowej.

- Od czego zacząć?

- Wystarczy odwiedzić najbliższe biuro Avivy, np. w Rzeszowie, i zgłosić chęć pracy. Ja na pewno poprowadzę kandydata dalej przez cały proces rekrutacji. Swoją aplikację można również wysłać pocztą elektroniczną na adres selwa.monika@aviva.com.pl .