Czy wiesz, że...

Mamy taki czas, że samo posiadanie dobrych produktów bądź usług nie jest równoznaczne z sukcesem sprzedażowym. Należy bowiem jeszcze w jakiś sposób dotrzeć do świadomości klienta. Bez tego przy dużej konkurencji na rynku może on nawet nie mieć świadomości naszego istnienia.

Zatem dobrym ruchem wydaje się być zaistnienie w sieci. Myli się jednak ten, kto sądzi, iż samo założenie strony www rozwiąże nasz problem. Promocja strony internetowej będzie odpowiednim działaniem, które ułatwi dostrzeżenie nas przez konsumenta. Co więcej, pozycjonowanie stron internetowych nie jest kosztownym działaniem marketingowym. Dlatego też wchodząc dopiero w biznes, należy od razu zaistnieć w sieci oraz promować się w wyszukiwarkach.

Czemu pozycjonowanie stron www odgrywa tak istotną rolę?

Oczywistym faktem jest to, że to przy pomocy internetu współcześni konsumenci poszukują optymalnych dla siebie usług i produktów. Zazwyczaj wpisując w wyszukiwarkę daną frazę, ograniczają się do krótkiej listy z wyników wyszukiwania. Stąd też będąc nisko w wynikach wyszukiwania, nie mamy najmniejszych nawet szans na pokazanie się klientowi. Tym samym ogromną rolę ma do odegrania pozycjonowanie stron internetowych. Zwłaszcza pierwsze 5 stron, które ukażą się w wyszukiwarce na popularną frazę kluczową, zyska najwięcej klientów. Tutaj jednak warto zaznaczyć, że ilość ruchu będzie zależało od branży. W przypadku sklepów internetowych z tysiącem produktów, sklepy z dalszych miejsc w wyszukiwarce, zdecydowanie będą odstawać od pierwszych dwóch. W przeciwieństwie do drogich usług, jak budowa domu, wykonania dachu. W przypadku takich usług, zapytanie o ofertę dotrze nawet do strona po za pierwszą dziesiątką.

Co to jest pozycjonowanie?

Najogólniej rzecz ujmując, jest to zbiór zadań, które w ostatecznym rozrachunku mają poprawić lokatę naszej strony www w przewodnich wyszukiwarkach. Chcąc osiągnąć powyższy cel, należy umiejętnie dobrać frazy kluczowe identyfikujące naszą witrynę. Muszą one być dodatkowo atrakcyjne dla wspomnianych wyszukiwarek. Do tego warto zadbać o interesujące treści na stronie internetowej, aby inne witryny generowały odnośniki prowadzące do naszej internetowej wizytówki. Czym lepszy content na stronie, tym strona będzie wyżej w Google. Główne czynniki pozycjonujące to treści, sprawność techniczna strony internetowej i ilość odnośników na zewnętrznych stronach.

Ile trwa promocja w wyszukiwarkach?

Warto sobie również uzmysłowić, że pozycjonowanie stron internetowych jest działaniem ciągłym. Tym samym zaprzestając praktyk o charakterze marketingowym, narażamy się na spadek naszej pozycji w wyszukiwarce. Konkurencja w mig bowiem wykorzysta naszą opieszałość i w niedługim czasie będziemy w punkcie wyjścia. Zatem nie warto żałować środków na ten cel, ponieważ jest to inwestycja w przyszłość naszej firmy. Pierwsze efekty z prawidłowego pozycjonowania zauważymy już po miesiącu od wprowadzenia optymalizacji.

Więcej ciekawych porad znajdziesz na https://www.fabryka-klienta.pl/reklama-internetowa/analiza-konkurencji/