Czy wiesz, że...

Poszukiwania pracownika to trudny i często długi proces. Aby znaleźć odpowiedniego kandydata, trzeba umieścić ogłoszenie w wielu miejscach i oczekiwać na pierwsze zgłoszenia. To od tej decyzji zależy liczba chętnych, którzy będą aplikowali na dane stanowisko. W tym artykule przedstawiamy miejsca, gdzie warto dodać ogłoszenie, aby dotarło do jak największej grupy osób i zapewniło duży rozgłos wśród kandydatów. Wszystkie informacje poniżej.

Serwisy internetowe

Portale ogłoszeniowe to miejsce, w którym najwięcej kandydatów poszukuje pracy. Działają one na prostej zasadzie. Pracodawcy umieszczają na nich ogłoszenia, a kandydaci przeglądają je i kontaktują się z nimi. Bez problemu w taki sposób można zainteresować kilkanaście — kilkadziesiąt osób co jest dobrym wynikiem wystarczającym na wstępny wybór ciekawych osobowości. Niektóre z serwisów, które oferują oprócz samych ogłoszeń gotowe i uzupełnione profile kandydatów.

W sieci istnieje wiele takich domen, które łączą pracodawców z osobami poszukującymi pracy. Na ich tle zdecydowanie wyróżnia się jeden serwis — damprace.pl. Dużą jego zaletą jest prostota użytkowania oraz funkcjonalność. Tutaj kandydaci oprócz przeglądania ofert mogą się zarejestrować i wypełnić kwestionariusz. W ten sposób tworzy się baza chętnych do pracy. Jeśli jakiś pracodawca szuka pracownika, wystarczy, że określi parametry, a w zamian otrzyma kilka gotowych kandydatur. To bardzo komfortowe rozwiązanie, gdyż nie trzeba czekać na odpowiedzi i samodzielnie szukać kontaktów — choć też jest to możliwe. 

Portale społecznościowe

Na portalach społecznościowych znajduje się równie wiele osób poszukujących pracy co w serwisach z ofertami. Najlepszym przykładem takiego serwisu jest Facebook. Istnieją na nim specjalne grupy podzielone na konkretne lokalizacje czy branże. Można umieścić tam post, w którym ogłaszamy nabór, a zainteresowane osoby danym kierunkiem śledzą taką stronę na bieżąco. Dobrym pomysłem jest też umieszczanie informacji na profilu firmowym. Droga pantoflowa, która działa jak reklama ogłoszenia sprawi, że osoby zainteresowane praca w naszej firmie zaczną się z nami kontaktować.

Papierowe gazety

Wbrew pozorom taka forma poszukiwania pracownika i dodawania ogłoszeń jest jeszcze bardzo popularna. Wiele osób przy porannej kawie poszukuje nowej pracy w rubryce "Dam prace" i kontaktuje się z pracodawcami. Dodanie ogłoszenia jest przeważnie darmowe i trwa tylko chwile. Można zrobić to drogą elektroniczną, poprzez e-mail czy sms. Choć krótka treść pozwala ująć tylko istotę sprawy, to kontakt z ciekawym hasłem z pewnością zadziała i spowoduje, że kandydaci będą kontaktować się z ogłoszeniodawcą.

Urząd pracy

To kolejne dobre miejsce na umieszczenie ogłoszenia o pracę. W tym miejscu przewija się duża liczba osób, które obserwują tablice z ogłoszeniami. Dodanie takiego ogłoszenia jest nieco trudniejsze niż w przypadku gazety, ale dostępne jest dla wszystkich. W takim miejscu możemy porozmawiać z doradcami, a oni mogą znać osoby o konkretnym wykształceniu czy predyspozycjach co znacznie skróci czas oczekiwania.

Jeżeli szukasz pracy zdalnej listę portali gdzie możesz znaleźć pracownika znajdziesz np. na portalu zarabianieprzezinternet24.pl