Czy wiesz, że...

Google Moja Firma to jeden z najprostszych, ale i bardzo skuteczny sposób na promowanie lokalnej firmy w Internecie. Wyniki pochodzące z mapy Google, pojawiają się ponad wynikami organicznymi, a użytkownicy szukający lokalnych usług bardzo chętnie z nich korzystają. Dzięki widoczności na mapach, potencjalni klienci bez problemu znajdą Twoją lokalizację, sprawdzą godziny otwarcia, wykonają połączenie telefoniczne czy wyznaczą trasę dojazdu. Brak własnej strony Internetowej nie jest żadną przeszkodą - wystarczy oferowana przez Google wizytówka, którą można stworzyć w łatwy sposób a następnie zoptymalizować tak, by wyświetlała się ponad konkurencją.

Pozycjonowanie w mapach Google

W odróżnieniu od tradycyjnego pozycjonowania stron internetowych, do osiągania wysokich pozycji w mapach nie będą potrzebne linki przychodzące ani wiele godzin spędzonych na optymalizacji wewnętrznej. Jedynym czynnikiem rankingowym jest odpowiednio uzupełniona wizytówka Google, zdjęcia firmy oraz komentarze klientów.

Profil Google Moja Firma

Do obecności w mapach, niezbędne jest posiadanie profilu Google Moja Firma oraz stworzenie wizytówki, która zawierać będzie wszystkie niezbędne informacje dotyczące prowadzonej działalności. Do założenia konta niezbędny jest adres mailowy Gmail oraz fizyczny adres, na który przyjdzie list weryfikacyjny (czas doręczenia to około 2 tygodnie). Znajdziemy w nim kod, który należy wpisać na koncie Google Moja Firma - od teraz wizytówka jest już aktywna, a następnym krokiem do widoczności w mapach jest poprawne uzupełnienie wizytówki.

Uzupełnianie wizytówki Google

Jeżeli naszym celem jest wypozycjonowanie firmy w mapach Google, niezbędne będzie jak najdokładniejsze uzupełnienie wizytówki oferowanej przez Google Moja Firma. Podstawowe informacje to oczywiście nazwa oraz adres firmy, bez których firma nie znajdzie się na mapach - te informacje należy podać jeszcze na poziomie tworzenia profilu (na podane dane przyjdzie wspomniany wcześniej list weryfikacyjny). Następnie warto uzupełnić dodatkowe informacje, dzięki czemu nasza wizytówka ma szansę na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania:

Kategorie - należy wskazać główną kategorię działalności, oraz kategorie dodatkowe z przygotowanej przez Google listy

Witryna - jeśli posiadamy własną stronę internetową, warto dodać do niej link.

Dane kontaktowe - adres e-mail, oraz (przede wszystkim) telefon, to informacje bardzo przydatne, kiedy użytkownik chce się szybko skontaktować. Na urządzeniach mobilnych informacje te wyświetlają się jako przyciski, dzięki którym można w łatwy sposób zadzwonić lub wysłać e-mail, dlatego warto zadbać o ich aktualność.

Godziny otwarcia - ich brak może skutkować rezygnacją z wyboru Twojej firmy, użytkownicy rzadko dzwonią w takich sytuacjach czy przyjeżdżają “w ciemno”, szczególnie jeśli konkurencja jest akurat otwarta i o tym informuje.

Dodawania zdjęć - jest to bardzo ważny czynnik, który wpływa na pozycję w wynikach wyszukiwania, a dobrze zrobione zdjęcia przyciągają uwagę klientów.

Opinie o Twojej firmie  - tego elementu nie można niestety dodawać samodzielnie, jednak warto zadbać nad tym, by zadowoleni klienci wystawiali opinie, każda z nich to mała cegiełka do wysokiej pozycji w mapach Google.

 Artykuł powstał przy współpracy z firmą Virtual Development