14
Pt, Gru

Czy wiesz, że...

Reklama zewnętrzna, outdoor stała się bez mała standardowym elementem krajobrazu wielkiego miasta czy też przydrożnych widoków. Takie formy reklamy jak banery reklamowe, billboardy i nośniki reklamowe są tak rozpowszechnione, że naszym celem jest zazwyczaj doprowadzenie do tego, żeby za ich pomocą zaintrygować. Jednak czasem...

Reklama zewnętrzna w XXI wieku

Jednak czasami reklama najzwyczajniej w świecie denerwuje. Szczególnie często dzieje się tak, jeśli nie potrafimy się wtopić z nią w naturalny krajobraz miasta. Słowem - jeśli reklamą wprowadzamy nie zaintrygowanie i zaciekawienie, lecz nieprzyjemny dysonans, który w odczuciu ludzi budzi niesmak i powoduje zepsucie krajobrazu miasta.

Zasady aranżacji przestrzennej reklam outdoor

O czym zatem należy pamiętać podczas wieszania i tworzenia reklam zewnętrznych jak banery reklamowe czy bilboardy?

  • Nie wieszaj banerów na zabytkach

Przede wszystkim warto unikać zabytków, chyba że promujemy jakieś wydarzenie historyczne i jego tematyka splata się ciekawie z danym budynkiem. Co więcej - unikajmy także wykorzystywania budynków, które nie są formalnie liczone jako zabytki, jednak dla lokalnej społeczności wiele znaczą np. odbywają się tam od stuleci zawody w szachy albo spotkania klubu dyskusyjnego.

  • Rozejrzyj się i dokładnie zaobserwuj otoczenie

Banery reklamowe powinny zostać zawieszone w takich miejscach, w których mają szansę zaintrygować i przekonać do danego produktu. Jako przedsiębiorcy nie chcemy zszokować ludzi. Unikajmy zatem sytuacji, w których powiesimy reklamę zewnętrzną dotyczącą np. piwa czy papierosów naprzeciwko szpitala czy szkoły.

  • Ostrożnie z reklamami na Starym Mieście

O ile w centrach finansowych, czy w galeriach handlowych możemy sobie pozwolić na dość dużą dowolność w zakresie formy reklamy, jej barw i haseł, o tyle uważajmy w takich miejscach jak Starówka czy inne historycznie zadbane miejsca. Tam stonujmy barwy, zmniejszmy krzykliwość. O słupach ogłoszeniowych przeczytasz TUTAJ.

Reklama zewnętrzna zawsze powinna mieć swoją klasę

  • Estetyka reklam zewnętrznych

Wybierając odpowiedni druk banerów reklamowych, druk wielkoformatowy zwracajmy zawsze baczną uwagę na jego jakość. Nie ma bowiem nic gorszego niż kiepskiej jakości reklama, która pruje się, jest zniszczona i po prostu straszy okolicznych mieszkańców.

  • Krajobraz miasta a zaintrygowanie przechodniów

Na koniec warto zaś dodać tylko, że reklama zewnętrzna wcale nie jest taka prosta, jakby się to mogło wydawać. Trzeba ją bowiem skonstruować z jednej strony tak, aby wtopić się w krajobraz wielkomiejski, z drugiej jednak strony - musimy się przecież z niego jakoś wyróżnić.