Czy wiesz, że...

Żyjemy w czasach gdzie handel internetowy jest czymś normalnym. Sam osobiście zamawiam więcej przez internet niż w świecie realnym, gdzie zaopatruję się jedynie, w produkty spożywcze. Sklepów internetowych jest coraz więcej. Te które nie nadążają z cały czas zmieniającym się światem e-commerce, upadają.

Żyjemy w czasach gdzie handel internetowy jest czymś normalnym. Sam osobiście zamawiam więcej przez internet niż w świecie realnym, gdzie zaopatruję się jedynie, w produkty spożywcze. Sklepów internetowych jest coraz więcej. Te które nie nadążają z cały czas zmieniającym się światem e-commerce, upadają. Na ich miejsce wyrastają nowe próbujące swych szans w posmakowaniu wielomiliardowego polskiego toru e-commerce. Jeszcze kilka lat temu wystarczyło oprogramowanie i trochę promocji, aby rozpocząć sprzedaż w sieci. Dzisiaj walka o klienta wygląda zupełnie inaczej. Co możemy zrobić by sięgnąć rękę po klienta i przyciągnąć go do swojego sklepu internetowego? Przede wszystkim podnieść obsługę klienta na najwyższy poziom i o tym właśnie dzisiejszy artykuł. Jest to jeden z najważniejszych aspektów e-commerce. Zagrożenia dla nowych przedsiębiorców zakładających sklep internetowy czyhają oczywiście na każdym kroku o tym możesz przeczytać w innym artykule o tytule Pułapki E-commerce. Obsługa klienta w dzisiejszych czasach to bardzo szerokie pojęcie, bo wśród wszechobecnej konkurencji uśmiech czy miłe słowo to już zdecydowanie za mało. Poniżej prezentuję kilka ważnych aspektów dobrej obsługi klienta.

Sprawianie by klient czuł się wyjątkowo

Mam tu na myśli dokładnie kontakt z klientem. Gdy dzwonimy do klienta z zapytaniem, czy wysyłamy mu wiadomość warto zawsze zadbać by czuł się ważny i wyjątkowy. Ludzie uwielbiają się tak czuć. Taki klient chętniej wróci do naszego sklepu internetowego ponieważ najzwyczajniej w świecie sklep kojarzy mu się z miłą obsługą i dobrze się na nim czuje.

Szybka odpowiedź na maile

Jedna z najczęściej kulejących spraw nie tylko wśród sklepów internetowych ale ogólnie w e-biznesie. Na maile należy odpowiadać szybko bez zbędnej zwłoki. Odpisując szybko dajemy naszym klientom do zrozumienia, że jesteśmy profesjonalnie, firma jest świetnie zorganizowana i że zależy nam na nim.

Infolinia

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, warto zastanowić się nad otwarciem infolinii telefonicznej działającej choćby cały dzień. Tym sposobem kolejny raz pokażesz, że klient jest dla ciebie ważny i zawsze jesteś gotów by z nim pogadać. Infolinia jest też pewnego rodzaju siatką na nie do końca zdecydowanych klientów. Jeżeli jesteś dobrym handlowcem to zapewniam Cię że dzięki takiej infolinii wszystkich niezdecydowanych możesz zatrzymać u siebie.

Czat na sklepie internetowym

Sam korzystam z z tego rozwiązania, zawsze w sklepach z artykułami na których się nie znam, a które kosztują nie mało. Czat jest świetną metodą na budowanie relacji z klientem. Czat pozwala klientowi doradzić, zamówić produkt którego potrzebuje. Zapewniam Cię, że jeżeli dzięki Tobie klient kupi produkt, którego właśnie potrzebował wróci do Twoje sklepu nawet jeżeli będziesz miał wyższe ceny. To tak działa. Klient uzna że lepiej jest kupić u Ciebie drożej ale za to produkt, który naprawdę spełni jego oczekiwania.

Szybka realizacja zamówień

Sprawa która najczęściej przewija się na portalach z opiniami o sklepach internetowych. Nic tak najwidoczniej nie drażni jak wpłacone pieniądze, brak odzewu i brak towaru. Klient płacąc Ci swoje pieniądze chce mieć produkt u siebie natychmiast. Szanując to zyskasz stałego klienta, nie szanując tego pokazujesz klientowi że jest jednym z tysięcy i ma czekać na swoją kolej, a warto jeszcze raz przeczytać tutaj punkt pierwszy. Towar zawsze wysyłaj najszybciej jak to tylko możliwe.

Stosując się do wyżej omawianych zagadnień wyniesiesz swój sklep internetowy na najwyższy poziom obsługi klienta, a to oznacza dla Ciebie przybywanie tych stałych i szybsze budowanie lojalnej społeczności zgromadzonej wokół Twojego e-biznesu. Więcej przeczytasz na designcart.pl.