Czy wiesz, że...

Rozwój firmy jest uzależniony od skutecznej reklamy, zwłaszcza dzisiaj, w dobie silnej konkurencji rynkowej. Firmy powinyy szczególnie starannie dobierać formy relamy, zwłaszcza przy ograniczonych środkach finansowych na ten cel.

Reklama jest tym, czego potrzebuje każda firma, niezależnie od wielkości i etapu, na którym się znalazła. Mała, czy duża, na początku drogi, czy z ugruntowana pozycją – zaniedbania w zakresie reklamy mogą się zemścić zahamowaniem rozwoju, a tym samym stagnacją i brakiem perspektyw. Różnica jest w tym, ile każda z tych firm może wydać na reklamę i w jaki sposób j poprowadzić.

Mała firma, zwłaszcza na początku drogi, nie ma dużego budżetu na reklamę. Zwykle takie firmy działają na lokalnym rynku i do tego dobierają swoje działania reklamowa. Praktyka dowodzi, że małe firmy często zaczynają od reklamy wizualnej, na przykład jakiegoś dużego banera albo innej kreacji reklamowej wieszanej na ścianie budynku, w oknie lub na ogrodzeniu posesji. To dosyć dobry i tani sposób, ponieważ koszt reklamy to tylko jednorazowy koszt przygotowania i powieszenia banera. Można sobie wyobrazić ile ludzi widzi codziennie ten baner przechodząc obok niego albo z okien autobusu miejskiego lub samochodu. To bardzo duża liczba, w końcu część z nich zapamięta przekaz. Warunek jest jeden, przekaz musi być czytelny i krótki, aby można było go przyswoić w kilka sekund. Podobne zalety ma oklejanie firmowego samochodu, który porusza się po terenie działania firmy. Reklama pojawia się tam, gdzie są potencjalni klienci, więc jest skuteczna. Obydwie formy reklamy wizualnej są tanie i skuteczne, ale ten rodzaj reklamy to dopiero początek. W miarę rozwoju firmy potrzeba czegoś więcej.

office 625892 6401

Drugi kierunek, jaki obierają młode firmy to reklama w mediach tradycyjnych, oczywiście w tym przypadku lokalnych. Reklama w gazetach jest dość tania, ale w radio, a zwłaszcza w lokalnej telewizji jest znacznie droższa. Przynosi efekty, ale przekaz reklamowy musi być nadawany bardzo często w krótkim okresie, co zwiększa koszty takiej reklamy. O ile z reklamy wizualnej firmy korzystają chętnie, to tradycyjne media często pomijają na rzecz internetu, który wielu wydaje się najtańszym narzędziem do reklamy. Z pozoru tak jest, chociaż wiele działań reklamowych w internecie wymaga stałej opłaty. Od czego warto zacząć swoje działanie reklamowe w internecie?

Pierwsza sprawa to założenie strony internetowej firmy oraz firmowego maila (więcej - www.nvvi.eu/jak-zalozyc-strone-internetowa więcej). Nie zawsze jest to konieczne, ale najlepsze rozwiązanie to takie, kiedy wszystkie reklamy internetowe ( a często również tradycyjna reklama wizualna) będą kierować potencjalnych klientów na stronę firmową. Na stronie internetowej powinny być podstawowe dane o firmie i jej ofercie oraz formularz kontaktowy. To pewne niezbędne minimum na początek, potem możemy stronę rozwijać.

A co możemy zrobić za darmo? Na pewno trzeba założyć wizytówkę w panelu Gogle dla firm i zweryfikować ją. W ten sposób można bardzo łatwo trafić do wyników wyszukiwania Google na wiele zapytań które są geolokalizowane. To takie zapytania, na które Google pokazuje w wynikach wyszukiwania przede wszystkim lokalne firmy. Google wyświetla nad wynikami organicznymi właśnie wizytówki z portalu Google dla Firm oraz mapy Google z tymi firmami. To najprostszy sposób na szybkie dostanie się do wyników wyszukiwania i w dodatku za darmo. Płatne formy to z kolei AdWords, czyli płatna reklama oraz pozycjonowanie stron, czyli odpowiednie zabiegi wpływające na algorytm wyszukiwarki, również płatne. Na pewnym etapie jest to nieuniknione, ale najpierw trzeba wykorzystać darmowe możliwości (zobacz - www.nvvi.eu).

Za darmo można również założyć profil firmowy w mediach społecznościowych. Dla jednych firm lepszy będzie Instagram, dla innych Facebook. W każdym razie obydwa media są chętnie eksploatowane przez firmy, ale w ich przypadku zbudowanie dużego zasięgu nie odbędzie się bez płatnych reklam.

Media internetowe mają niezaprzeczalną zaletę jeśli chodzi o płatne reklamy. Jest nią możliwość precyzyjnego targetowania reklamy, dobierania obszaru prezentowania reklamy oraz odbiorców pod kątem zainteresowań, zawodu, wykształcenia, wieku, płci itd. Targetowana reklama dociera do ściśle określonego odbiorcy, którego profil jest jak najbardziej zbliżony do profilu naszych klientów. Tym samym reklama jest bardzo skuteczna.