19
Pt, Lip

Zdrowie

To znak, że powinieneś się wsłuchać w swój organizm, który w ten sposób próbuje Ci zakomunikować swoje potrzeby.


Nocne pobudki najczęściej towarzyszą osobom w podeszłym wieku, zmagającymi się z infekcjami,
chorobami oraz cierpiące na częste bóle głowy. Mówi się, że 4 nawet do 6 nieświadomych
przebudzeń w nocy może się zdarzyć każdemu ... jednak jeśli zdarza Ci się budzić o stałej porze może
to świadczyć o konkretnej przyczynie. Dlatego warto przeanalizować to zjawisko u siebie i rozpoznać
co czyni nasz sen mniej owocnym/efektywnym dla naszego zdrowia.


Pobudka między 21 a 23 – dla niektórych z nas to zbyt wczesna godzina na spanie, z kolei inni
potrzebują kłaść się wcześniej, aby dłużej lub efektywniej się wyspać. Co jednak, gdy najpierw nie
możesz zasnąć, a potem szybko budzisz? Za to może być odpowiedzialny stres. Dni obfitujące
w zwiększoną dawkę stresu mogą powodować ciągłe pobudzenie organizmu. Nawet wtedy gdy już
nam się wydaje, że jest po wszystkim – organizm nadal nie odpuszcza – czuwa! Jeśli masz z tym
problem warto przed snem się wyciszyć np. pomedytować czy poćwiczyć jogę. Warto wprowadzić do
swojej diety naturalne suplementy diety. Wspomóż się Stress Management (to połączenie witamin
z grupy B, inozytolu, choliny, magnezu) – obniża napięcie nerwowe, uspokaja, wycisza. Jeśli żyjesz w
ciągłym stresie i jednocześnie brakuje Ci energii to idealnym rozwiązaniem będzie dla Ciebie
Rhodiolin (różaniec górski = „złoty korzeń” – adaptogen, który działa wyciszająco, jednocześnie
dodając nam energii). Drugim powodem pobudki w tym czasie mogą być problemy z układem
pokarmowym. Mowa tu o tzw. refluksie, który powoduje cofanie się treści żołądka do przełyku
jednocześnie podrażniając tylna ścianę gardła i powodując kaszel.


Pobudka między 23 a 1 – tu może być kilka przyczyn. Jedna z nich to potrzeba oddania moczu
podszyta negatywnymi emocjami. Warto niwelować napięcie emocjonalne przed snem poprzez
wyciszenie –np. czytanie np. dobrej książki. Kolejną przyczyna mogą być problemy trawienne. Dlatego
powinno się nie jeść przed snem przynajmniej dwie godziny oraz unikać ciężkostrawnych potraw
wieczorem – lekka kolacja to podstawa . Wesprzyj organizm naturalnymi enzymami trawiennymi
np. Papaya Plus do ssania, która pomoże szybciej i efektywniej strawić pokarm. Następnym aspektem
może być astma – czyli problemy z nieprawidłowym funkcjonowaniem układu oddechowego. Bole
pleców czyli nieprawidłowa pozycja do spania też już może dać się we znaki  stając się kolejną
przyczyną pobudki.


Pobudka między 1 a 3 – to zła dieta powoduje problemy trawienne. W tych godzinach organizm
oczyszcza się z toksyn poprzez wątrobę. Ciężkostrawna dieta, alkohol, palenie papierosów powoduje,
że organizm musi ciężej pracować, aby się oczyścić, co może powodować pobudki. Oczyszczanie
wątroby możesz wspomóc kapsułkami Liver Aid. Wspierają one wątrobę w produkcji składników
odżywczych, funkcjach przetwórczych i oczyszczaniu w tym samym czasie. Jeśli budzisz się
z dużym pragnieniem przyczynić się do tego może także zbyt mała ilość płynów spożywana w ciągu
dnia. Zatem dużo pijmy, żeby organizm był odpowiednio nawodniony.
Pobudka między 3 a 5 – według zegara biologicznego to gorący czas dla naszych płuc, które się
przygotowują do całodziennej pracy. Wybudzanie w tym czasie może świadczyć o
nieprawidłowościach w sferze płucno-oddechowej. W też czasie działaj najaktywniej w ciągu doby
nasze hormony, dlatego mogą wystąpić wybudzenia związane z menopauzą, andropauzą czy stresem.

Pobudka między 5 a 7 – może wskazywać na problemy jelitowe, w tym gastryczne. W tym czasie
najwyższą aktywność ma okrężnica, która oczyszcza nasz organizm z toksyn poprzez wypróżnienie.
Dlatego jeśli budzisz się, odczuwając „bulgotki” w jelitach to może czas pomyśleć o zmiennie diety
i wprowadzeniu synbiotyków dla lepszej pracy jelit? Dlatego korzystaj w ciągu dnia z synbiotyków –
ProbiBalance do ssania to probiotyk połączony z prebiotykiem o wiśniowym smaku. Dobrym
rozwiązaniem będzie także AC-zymes Plus w łatwych do połknięciach kapsułkach o takich samych
właściwościach.


Warto wsłuchać się w swój organizm, posłuchać co chce nam przekazać. Zwrócić szczególną
uwagę na swoja dietę, aby była odpowiednio zbilansowana. Uzupełniać płyny. Wzbogać dietę
w naturalne suplementy diety – odpowiednio dobrane przez specjalistę. Ja preferuję suplementy
firmy Calivita, bo są sprawdzone, działają synergicznie i dobrze się przyswajają. Ważnymi składnikami
dla snu jest magnez i wapń zawarty w Calcium Magnesium Plus, który zażyty przed snem w
połączeniu


z Melatoninem pozwoli nam rozluźnić mięśnie, poprzez obniżenie tonusu mięśniowego i uzyskać
spokojny głęboki sen. Warto korzystać ze sprawdzonych rozwiązań! Zadbaj także o swoje emocje,
opanuj stres – zadbaj o siebie, a sen na pewno będzie bardziej regenerujący i komfortowy.