Czy wiesz, że...

Marzy Ci się własny hotel? Postanowiliśmy sprawdzić, co należy zrobić, krok po kroku, by założyć biznes w branży turystycznej. Sprawdź koniecznie!

Jakie wymogi musi spełniać miejsce, w którym będą świadczone usługi hotelarskie?

Przed rozpoczęciem świadczenia usług hotelarskich, właściciel obiektu jest zobowiązany, by uzyskać zaszeregowanie obiektu do odpowiedniego rodzaju i kategorii. Aby posiadany obiekt mógł pełnić swoją funkcję, czyli oferować krótkotrwały wynajem, musi on spełniać wymogi określonych ustawą o usługach turystycznych.

Ustawa ta mówi, że usługi hotelarskie mogą być świadczone w obiektach, które spełniają wymagania sanitarne oraz przeciwpożarowe, a także szereg wymagań specyficznych dla danego typu obiektu – motelu, hotelu, pensjonatu, kempingu, domów wycieczkowych, pól biwakowych lub schronisk.

Jak uzyskać zaszeregowanie obiektu?

Zaszeregowanie to inaczej zgłoszenie obiektu do oceny i wpisanie go w ewidencji obiektów hotelarskich, za którą odpowiada marszałek województwa, w którym znajduje się dany obiekt. Usługa ta jest odpłatna i kosztuje od 300 do 1500 złotych, w zależności od rodzaju obiektu.

Formy prowadzenia usług hotelarskich

Przedsiębiorca, który chce prowadzić usługi hotelarskie, może je realizować w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej lub w spółce (cywilnej lub handlowej). Rozliczenie może przebiegać na zasadach ogólnych lub w inny sposób. Dochody mogą zostać opodatkowane np. podatkiem liniowym lub ryczałtowo, w zależności od przychodów. Przedsiębiorca może także skorzystać ze zwolnienia VAT, ale tylko wtedy, gdy jego roczny dochód nie przekracza kwoty 200 tysięcy złotych.

Co jeszcze jest potrzebne, by uruchomić hotel?

Inne aspekty, o których warto pamiętać i dobrze je przemyśleć przed wkroczeniem na rynek hotelarski są:

  • oprogramowanie do zarządzania hotelem i wystawiania faktur dla gości,
  • intuicyjny i wielofunkcyjny system rezerwacji miejsc noclegowych,
  • zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa przetwarzanych danych osobowych gości.

Jeśli już przebrnąłeś przez pierwsze najtrudniejsze kroki i założyłeś własny biznes hotelarski, czeka Cię jeszcze dużo pracy związanej z promocją działalności. Ciekawym narzędziem, które może wspomóc Twoje działania, jest marketing opakowań. Jak się okazuje, takie formy reklamy można wykorzystać także w turystyce. Sprawdź koniecznie artykuł https://zarezerwuj-nocleg.com/niestandardowe-opakowanie-sposob-na-to-by-przyciagnac-wzrok-gosci by dowiedzieć się więcej! Odwiedź portal zarezerwuj-nocleg.com.