Czy wiesz, że...

Zakładanie sklepu internetowego to ważne przedsięwzięcie. Zanim jednak zaczniesz je realizować, przeczytaj poniższy tekst. Nasze porady na pewno Ci się przydadzą.

Produkt czyli podstawa w zakładaniu sklepu internetowego

Produkt to podstawa jeśli chodzi o zakładanie sklepu internetowego. Bez niego ani rusz. Tylko jak zaistnieć na rynku e-commerce kiedy już prawie wszystko się sprzedaje? Musisz po prostu mieć pomysł! I to nie byle jaki. Zanim zaczniesz zakładać swój sklep internetowy dokładnie zbadaj rynek. Powinieneś znaleźć jakąś niszę, coś czego jeszcze przed Tobą nikt nie wymyślił. Z doświadczenia wiemy, że najlepiej mają się te internetowe biznesy, które powstały z pasji. Są to na przykład sklepy sprzedające ręcznie szyte sukienki lub wyroby rzemiosła artystycznego, na które aktualnie jest większy popyt niż kilkanaście lat temu.  

Wygląd i UX sklepu internetowego

Zakładanie sklepu internetowego to nie tylko skupianie się na produktach. Owszem, one są bardzo ważne, ale tym co klient ogląda kiedy wchodzi do Twojego sklepu online jest jego wygląd. Powinien być przede wszystkim profesjonalny. A co jeśli nie dysponujesz sztabem utalentowanych grafików i programistów? Z pomocą mogą przyjść platformy e-commerce, które pozwolą Ci stworzyć piękny sklep za niewielkie pieniądze. 

Kolejnym aspektem, na który należy zwrócić uwagę zakładając sklep internetowy jest prostota obsługi. Jeśli Twój sklep nie będzie intuicyjny, możesz pożegnać się z klientelą. Zadbaj zatem o to, by w Twoim sklepie internetowym łatwo było dodać produkt do koszyka, wyszukiwać towary oraz realizować zamówienie. 

Zakładanie sklepu internetowego a kwestie logistyczne

Niestety, zakładanie sklepu internetowego nie kończy się w momencie kiedy skompletujesz produkty i stworzysz grafikę. Będziesz przecież musiał jakoś wysyłać klientom zamówione produkty. Możesz to zrobić sam, z pomocą firm kurierskich lub firm, które kompleksowo zajmą się pakowaniem produktów i ich wysyłką . Ta ostatnia opcja nazywana jest fullfilment i obejmuje magazynowanie, pakowanie oraz wysyłkę towarów. Jeśli się na nią zdecydujesz pozostanie Ci już tylko zająć się poszerzaniem asortymentu swojego sklepu. 

Płatności w sklepie internetowym

Zakładanie sklepu internetowego i wysyłkę towarów masz już za sobą. Co jednak z płatnościami? Pamiętaj o tym, aby Twoi klienci mieli przynajmniej kilka metod płatności do wyboru. Jeśli im tego nie umożliwisz, możesz w krótkim czasie zaobserwować spadek zainteresowania zamówieniami w Twoim sklepie internetowym. 

Co z regulaminem?

Twój sklep internetowy musi mieć jasno określony regulamin, który dotyczyć będzie reklamacji, zwrotów produktów oraz rozwiązywania sporów z klientami. Dzięki regulaminowi dopełnisz obowiązków informacyjnych wobec klientów oraz przedstawisz się jako wiarygodny sprzedawca. 

Mobilna wersja sklepu internetowego

Klienci coraz częściej przeglądają produkty w swoich smartfonach lub na tabletach. Twój sklep musi więc być mobilny i dobrze się wyświetlać na różnego rodzaju urządzeniach. Według przeprowadzonych badań, aż połowa przyszlych klientow sklepu przegląda produkty najpierw w smartfonie,a dopiero potem dokonuje zamówienia i realizacji płatności. Jeśli zatem chcesz osiągnąć sukces nie możesz zapomnieć o tym punkcie - strona internetowa Twojego sklepu po prostu musi być responsywna.  

Domena sklepu internetowego

Nazwa domeny Twojego sklepu internetowego powinna być chwytliwa i łatwa do zapisania. Klient musi szybko ją zapamiętać i bez problemu wpisać do przeglądarki. Zanim jednak wybierzesz nazwę, zorientuj się czy nie jest ona zajęta przez innego użytkownika. 

Ochrona danych osobowych

Klienci robiący zakupy w Twoim sklepie internetowym będa powierzali Ci swoje dane. A ich ochrona jest Twoim obowiązkiem. Aby dokonać zakupów w Twoim sklepie użytkownicy będą podawali swoje imię i nazwisko oraz adres, a te nie mogą wydostać się poza Twoją bazę. Musisz zatem informować klientów o plikach cookies, zbierać tylko te dane, które są niezbędne do dokonywania transakcji, udostępniać możliwości zmiany oraz cofnięcia wszystkich wyrażonych zgód. Zadbaj o to, aby zasady w Twoim sklepie internetowym były przejrzyste, inaczej klient nie będzie przyzwalał na przykład na otrzymywanie informacji marketingowych.