Czy wiesz, że...

Bez względu na zasięg działalności (miasto, region, kraj), wielkość firmy, rodzaj oferowanych usług, rozmiar asortymentu i grupę docelową, promocja stanowi podstawę bytu na rynku. To klienci są siłą napędową każdego biznesu, a pozyskanie ich, kluczowym czynnikiem rozwoju przedsiębiorstwa. Jak w takim razie dotrzeć do osób potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą? Możliwości jest wiele. I równie dużo zależy od tego, jakich efektów oczekujemy – stabilnych, utrzymujących się przed długi czas czy natychmiastowych?

Jak promować lokalną firmę?

Wśród najpopularniejszych sposobów na lokalną promocję firmy wymienia się:

  • pozycjonowanie strony internetowej – działania SEO, które budują widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania, np. pozycjonowanie lokalne na długi ogon,
  • profil firmy w Google – narzędzie Google Moja Firma umożliwia zarzadzanie wizytówką przedsiębiorstwa, co jest uzupełnieniem pozycjonowania,
  • prowadzenie profilu/profili w social media – stały kontakt z klientami, reklama (np. przyciągająca obserwatorów), konkursy angażujące fanów, korzystanie z narzędzia analitycznego Facebooka (piksel Facebooka),
  • zaangażowanie znanych osób – współpraca z influencerami (np. blogerami, vlogerami) pozwoli dotrzeć firmie do osób skupionych wokół znanej postaci, której polecenie bywa niekiedy wręcz wiążące dla jej fanów,
  • buzz marketing – marketing szeptany jest narzędziem, dzięki któremu dotrzemy do klientów za pośrednictwem opinii, rekomendacji czy komentarzy, a prawidłowo prowadzony wspiera pozycjonowanie,
  • content marketing – treści w Internecie są nie tylko podstawą dobrego pozycjonowania, ale skuteczną reklamą firmy, a mowa zwłaszcza o artykułach sponsorowanych, prowadzeniu bloga firmowego, zamieszczaniu na stronie przydatnych dla klientów informacji, np. w formie infografik.

Pozycjonowanie w Rzeszowie 

Promocja firmy w Rzeszowie może mieć różne oblicza. Nie zawsze jest to typowa reklama. Jednym ze sposobów na wypromowanie firmy na podkarpaciu jest pozycjonowanie w Rzeszowie (https://www.ideoforce.pl/pozycjonowanie-rzeszow/), którym może być również pozycjonowanie sklepu. Dzięki optymalizacji strony pod wyszukiwarkę jesteśmy w stanie budować widoczność w wynikach organicznych. Wiąże się z tym m.in. wybór słów kluczowych, na które Google „odpowiada” taką, a nie inną stroną. W pozycjonowaniu lokalnym sprawdzi się korzystanie z długiego ogona, czyli pozycjonowania szerokiego. Różni się ono od klasycznego liczbą słów kluczowych (więcej, niż dwa), kosztem (niższy), objętością wyszukiwania i konkurencyjnością (jest niższa). Long tail SEO dostarcza również wysoką jakość ruchu organicznego. Dobrze jest podzielić frazy z długiego ogona na trzy grupy: popularne, o średniej popularności i o bardzo małej popularności.

Pozycjonowanie lokalne zwiększa widoczność firmy w Internecie, podnosi sprzedaż, jest regionalną reklamą marki i pozwala pozyskiwać klientów chcących korzystać z usług pobliskich przedsiębiorstw.  

 

Reklama w Google

Dzięki wykorzystaniu narzędzia Google Ads, umożlwiającego prowadzenie zaawansowanych kampanii, reklamę umieścimy w wyszukiwarce i stronach należących do sieci reklamowej Google. Jedną z cech kampanii jest targetowanie. Reklamę możemy kierować na podstawie słów kluczowych, zainteresowań, odwiedzanych stron, wzorców zachowań, a nawet pokazywać ją osobom, które były na naszej stronie.

Promocja firmy w Rzeszowie za pomocą Google Ads może mieć postać reklamy:

  • tekstowej, czyli tzw. linka sponsorowanego w wynikach Google,
  • graficznej, która pojawi się w sieci Google Display Network,
  • wideo wyświetlanego w serwisie YouTube,
  • Gmail Sponsored Promotions (GSP), którą użytkownik poczty zobaczy w skrzynce odbiorczej,
  • produktowej w Zakupach Google, w wynikach wyszukiwania i witrynach partnerskich.

Reklama (w Google czy social media) tym różni się od pozycjonowania, że jej wyniki ograniczone są czasem trwania kampanii. Z kolei efekty pozycjonowania są długoterminowe, a dzięki nim firma buduje stabilną pozycję nie tylko w Google, ale na rynku.