Czy wiesz, że...

Pewnie nie raz już miałeś do czynienia z odzieżą reklamową, ale nawet nie zdawałeś sobie z tego sprawy. Ubranie, które jest oznakowane za pomocą logo lub hasła reklamowego pozwala promować dany produkt i budować więź z marką. Odzież reklamowa jest znana na rynku od wielu lat. Odzież reklamowa może spełniać wiele zadań, ale najważniejszym z nich jest zainteresowanie przyszłych oraz obecnych klientów, zachęcanie ich do zapoznania się z produktem.

Jakie są rodzaje odzieży reklamowej? Sprawdź także na globalgift.pl/18-odziez-reklamowa
Jest kilka kategorii, mniej i bardziej znanych. Ogólnie rzecz biorąc odzież reklamową można podzielić na: koszulki reklamowe, koszule firmowe z logo, polary z logo firmy, kurtki zimowe z logo firmy. To, jaki rodzaj Ty wybierzesz jest zależne od pogody, od miejsca promocji Twojej firmy oraz od specyfiki branży, w której działasz.

Czym jest odzież reklamowa?
Odzież reklamowa to część wielu dostępnych na rynku gadżetów promocyjnych, takich, jak na przykład: pendrive’y, kubki, smycze, długopisy. Pewnie wszystkie je znasz z własnego doświadczenia. Te artykuły reklamowe, które tutaj wymieniliśmy, są stosowane praktycznie w każdej branży, zarówno przez niewielkie, jak i średnie firmy. Korporacje też je wykorzystują w swoich akcjach promocyjnych. Można wysnuć przypuszczenie, że każdy z nas ma chociaż jeden gadżet reklamowy w swoim domu, na przykład długopis.

Czy odzież jest czymś innym, niż ubrania, które można kupić w sklepach detalicznych?
Odzież reklamowa różni się od ubrań, które możemy spotkać w sklepach detalicznych kilkoma ważnymi parametrami. Najważniejsze jest to, że taka odzież nadaje się do znakowania, ma kieszonki, które ułatwiają maszynom dotarcie do nanoszenia logotypów. Czasami wykorzystuje się do tego haft komputerowy. Ogólnie rzecz biorąc na odzieży reklamowej można umieścić logo w każdym miejscu, ale są pewne ograniczenia techniczne odnoszące się do poszczególnych metod znakowania. Właśnie dlatego najczęściej umieszcza się mało widoczne logo na mankiecie koszuli, delikatny nadruk na piersi albo dobrze widoczne logo z tyłu koszulki reklamowej.

Powinna być dopasowana do sylwetki i pory roku
Odzież reklamową zazwyczaj produkuje się w dużych ilościach oraz na parę sezonów. Z tego względu powinna być dostępna dla klientów, które chcą kupić odzież z logo w setkach egzemplarzy. Odzież reklamowa występuje w wielu rozmiarach i fasonach. Dlatego bez problemu można ją dopasować do sylwetki pracowników.

Dlaczego firmy zamawiają odzież reklamową?
Odzież reklamowa jest bardzo skutecznym narzędziem marketingowym praktycznie w każdej branży. Wiele firm oraz instytucji, którym zależy na ich wizerunku realizuje kampanie reklamowe, których ważnym elementem są bluzy lub inne ubrania z ich logo. Zadaniem odzieży reklamowej jest zwiększania lojalności w stosunku do marki u obecnych klientów oraz zwiększanie szans na zdobycie nowych klientów. Jednak to nie są jedyne zastosowania odzieży reklamowej.

Odzież reklamowa jako prezent dla klienta
Dbanie o jak najlepsze relacje z klientami to ważna część strategii marketingowej każdego przedsiębiorstwa. Właśnie z tego względu zazwyczaj przedstawiciele handlowi jakiejś marki dają drobne upominki klientom, aby później marka im się dobrze kojarzyła. W dodatku firmy organizują konkursy i promocje, w których nagrodą jest artykuł reklamowych. Dzięki temu marka buduje pozytywną więź oraz zwiększa lojalność obecnych klientów.

Odzież reklamowa może być też prezentem dla pracowników
Odzież reklamowa dla pracownika, to podobnie jak kalendarz, czy długopis, bardzo praktyczny prezent. Gdy odzież jest ładna i dobrej jakości, to są szanse, że pracownicy będą ją nosili również poza miejscem pracy. W dodatku odzież reklamowa z nadrukiem to czynnik, który motywuje pracownika do jeszcze większego zaangażowania oraz sprawia, że czuje on więź z firmą, w której pracuje.

Odzież reklamowa przyda się przy różnego rodzaju wydarzeniach
Odzież reklamową warto jest zabrać ze sobą na targi branżowe, wyjazdy integracyjne i inne tego rodzaju wydarzenia. Dobrze jest poprosić hostessy, aby założyły tego rodzaju stroje. Czy widzicie jeszcze jakieś zastosowania dla odzieży reklamowej?