Czy wiesz, że...

Jedną z bardziej popularnych form promocji jest tak zwany sampling produktów. Jego skuteczność potwierdzają wyniki badań – ponad 80% uczestników akcji samplingowych deklaruje chęć zakupienia przetestowanych pozycji asortymentu. Na czym dokładnie polega ta forma promocji i w jaki sposób ją przygotować? Przedstawiamy kilka cennych wskazówek.

Akcje samplingowe – charakterystyka

Sampling w wolnym tłumaczeniu to „próbowanie”, a w odniesieniu do produktów spożywczych oznacza po prostu dobrze wszystkim znaną degustację. Akcja samplingowa jest zatem formą promocji, która polega na przekazywaniu konsumentom próbek produktów, oczywiście bezpłatnie.

Z samplingu korzystają firmy o różnym zasięgu, również największe marki działające w kraju. Praktyczne przykłady znajdziesz w portfolio polskiej agencji Karlsbad – na stronie https://www.karlsbad.pl/. Marketing relacji, którym zajmuje się ta firma, obejmuje sampling, organizację eventów, przygotowanie welcome packów i wiele innych działań promocyjnych.

Warto wiedzieć, że po sampling sięgają nie tylko firmy gastronomiczne. Tego rodzaju promocja cieszy się dużą popularnością również w branży beauty, a także w różnych sektorach usług. W tym ostatnim przypadku akcja samplingowa może polegać na przykład na wręczaniu klientom mini voucherów.

skutecznysamplingproduktow

Jak zorganizować skuteczny sampling?

Skuteczna akcja samplingowa powinna być przede wszystkim dostosowana do konkretnej grupy docelowej. Mowa tutaj nie tylko o upodobaniach konsumentów, do których chcesz dotrzeć, ale również o miejscach, w jakich często przebywają Twoi potencjalni klienci. Idealna przestrzeń do samplingu to:

  • sklep lub sieć sklepów zaopatrzona w Twoje produkty,

  • galerie handlowe,

  • często odwiedzane przez klientów rejony miast.

Innym ważnym aspektem samplingu jest budowa świadomości marki. Jeśli chcesz zwiększyć szanse na sprzedaż reklamowanych produktów, spraw, aby konsumenci zapamiętali Twoją firmę po akcji promocyjnej. Możesz to osiągnąć dzięki spersonalizowanej odzieży reklamowej dla hostess i hostów, którzy przeprowadzają sampling.

Decydując się na sampling produktów, warto zaopatrzyć się również w gadżety reklamowe. Oczywiście zarówno materiały POS, jak i wsparcie doświadczonych pracowników to zadanie dla zewnętrznej agencji marketingowej. Dlatego przed rozpoczęciem działań promocyjnych warto skonsultować się z odpowiednią firmą.