Czy wiesz, że...

Masz już konto na Amazon? Teraz zastanawiasz się (po kilku tygodniach nie do końca udanej działalności), jak zwiększyć zainteresowanie i tym samym zyski? Pomocne są odpowiednie strategie marketingowe. Nie obejdzie się również bez znajomości realiów rynkowych, które w tym momencie obowiązują. Dlaczego to tak ważne? Co potem stosować w praktyce

Znajomość realiów rynkowych to podstawa

Nawet najlepsze strategie marketingowe nie będą do końca działać, jak zaniedbasz to zagadnienie. Musisz zatem wiedzieć, co dzieje się w Twojej branży. Należy mieć świadomość tego, jaki asortyment jest sprzedawany przez Twoich konkurentów na rynku. Poza tym trzeba poznać oferowane warunki finansowe. Nie wiesz, jak sprzedawać na amazon? W takim razie bez tego ani rusz. Musisz orientować się w tym, jak wygląda sytuacja na rynku. Załóżmy, że zaoferujesz swoim klientom ceny o kilkadziesiąt procent wyższe. Za mniej więcej ten sam asortyment. Nie można oczekiwać w tej sytuacji, że Twoje produkty będą cieszyć się szczególnym zainteresowaniem. Zwłaszcza jak dopiero startujesz z handlem na Amazon i jeszcze nie masz wypracowanej odpowiedniej renomy. Musisz w takim położeniu zaproponować takie warunki finansowe, które będą korzystne dla obu stron. Dlatego eksperci przekonują, że znajomość rynku jest kluczowa, aby osiągnąć sukces w tej branży i tym samym satysfakcjonujące zyski.

Odpowiednia personalizacja to klucz do sukcesu

Należy znać nie tylko swoich konkurentów z branży. Bardzo ważne jest to, by wiedzieć, czego konkretnie oczekują klienci. Dzięki temu będziesz mógł odpowiednio spersonalizować ofertę swojego sklepu. To bardzo prosta, aczkolwiek zarazem skuteczna strategia marketingowa. Jeśli dostarczysz klientom tego, czego oczekują, to możesz liczyć na większe zainteresowanie i tym samym zyski. Należy zaznaczyć, że przez to konsumenci czują się również bardziej docenieni itp. Warto zaś budować z nimi odpowiednie, pozytywne relacje. Dzięki temu można oczekiwać, że konkretni klienci wrócą do danego sklepu, aby dokonać kolejnych zakupów (i to w niedalekiej przyszłości). Jakie są główne założenia tej strategii marketingowej? Podejmowane działania obejmują np. rekomendacje produktowe. W tym celu wykorzystuje się algorytmy, które na podstawie analizy zachowań klientów sugerują im potem odpowiednie produkty. Oczywiście takie, które powinny ich zainteresować. Co jeszcze jest stosowane w ramach tej strategii marketingowej? To personalizowane maile, rabaty i oferty specjalne.

Dlaczego warto stosować omnichannel?

To bardzo popularna strategia. Warto zauważyć, że polega ona na odpowiednim integrowaniu działań marketingowych, które są prowadzone zarówno pod kątem np. sklepu stacjonarnego, jak i internetowego. To nie koniec. Spójne działania powinny dotyczyć także innych kanałów reklamowych (chodzi zatem m.in. o media społecznościowe). Bardzo ważne jest tutaj staranne zaplanowanie tej strategii, a potem wdrożenie jej w życie w odpowiednich miejscach.