Z życia wzięte

Zdarza się, że nawet najlepiej zabezpieczony telefon ulega uszkodzeniu. Wówczas użytkownik staje przed wyborem: naprawa urządzenia czy inwestycja nowy w nowy model. Chociaż rynek oferuje coraz to nowsze smartfony z lepszymi aparatami i mocniejszymi procesorami, naprawa często okazuje się bardziej opłacalna. Sprawdź, gdzie szukać fachowej pomocy i wsparcia na każdym etapie działania!

Co najczęściej ulega uszkodzeniu?

Do najczęstszych awarii z pewnością można zaliczyć: pęknięty ekran, zużytą baterię, problemy z ładowaniem (np. uszkodzony port), zalanie wodą lub inną cieczą, niedziałające przyciski, mikrofon, głośnik lub aparat. Większość z nich można skutecznie usunąć. Wystarczy udać się do serwisu, który zajmuje się naprawą urządzeń marki. Tam uzyskasz informacje czy telefon można naprawić i ile taka usługa będzie kosztować.

W wielu przypadkach naprawa kosztuje kilkaset złotych, co stanowi ułamek ceny nowego, porównywalnego urządzenia. Jeśli Twój telefon działa płynnie, nadal otrzymuje aktualizacje i spełnia Twoje potrzeby, naprawa ma sens. Oddając urządzenie w ręce serwisanta warto zapytać skąd pochodzą części. Ważne, by były wysokiej jakości i z legalnych źródeł, jak na przykład hurtownia https://gsmok.pl/nowosci-c074.

Kiedy warto naprawiać?

Urządzenie warto naprawić, jeżeli telefon ma mniej niż 3 lata i nadal działa płynnie. Będzie to opłacalne rozwiązanie także w przypadku kiedy usterka dotyczy jednego elementu. To także dobre rozwiązanie, jeżeli zależy Ci na danych i konfiguracjach, które trudno przenieść lub przyzwyczaiłeś się do obsługi urządzenia i nie chcesz go zmieniać. To także rozsądne rozwiązanie w sytuacji, w której masz urządzenie z wyższej półki, a wartość wciąż jest wysoka. Warto wiedzieć, że odpowiednio wyposażony serwis https://gsmok.pl/wyposazenie-serwisu-c042 wykonana naprawę sprawnie i rzetelnie. Przed wizytą sprawdź opinie klientów, a także cennik. Nie podejmuj się samodzielnego naprawiania urządzenia. Nieodpowiednie otwarcie ekranu może spowodować uszkodzenia mechaniczne, których naprawa będzie jeszcze bardziej kosztowna. Lepiej oddać urządzenie w ręce specjalistów.

Naprawa nie będzie opłacalna jeżeli koszt przewyższa cenę zakupu nowego urządzenia, komponenty są niedostępne, a urządzenie nie otrzymuje już aktualizacji systemu operacyjnego czy wsparcia producenta. Zakup nowego modelu jest opłacany także wtedy, kiedy oferuje istotną przewagę funkcjonalną. W każdej sytuacji warto jednak zapytać o opinię dobrego serwisanta! W wielu przypadkach wymiana komponentu na nowy będzie tańsza, pozwoli zachować urządzenie, a jednocześnie jest bardziej ekologiczna!