Czy wiesz, że...

Optymalizacja techniczna (SEO) na stronie, jest jedną z najczęściej pomijanych technik kiedy mówimy o marketingu w wyszukiwarkach.

Dzieje się tak, dlatego, że SEO wymaga stałej opieki i aktualizacji, aby utrzymać swoją stronę atrakcyjną dla wyszukiwarek.

Wciąż panuje przeświadczenie, że aby mieć dobre SEO, trzeba kupić mnóstwo linków ...

Ale to nie jest prawda.

 

Jeżeli zastosujemy się do najnowszych technik SEO, witryna może być wyżej w rankingu od innych stron.

W tym artykule mamy zamiar pokazać czym jest SEO oraz na jakie czynniki zwrócić uwagę i jak wdrożyć je na swojej stronie internetowej, aby zwiększyć widoczność w wyszukiwarce Google.

Czym dokładnie jest SEO?

Jest to optymalizacja strony internetowej w taki sposób, aby uzyskać wysokie pozycje w wyszukiwarce i jest to również jeden z elementów pozycjonowania w wyniku czego otrzymujemy więcej darmowego ruchu na stronę www.

Optymalizacja SEO na stronie odnosi się do treści strony, a także kodu źródłowego.

Im lepiej strona jest zoptymalizowana pod kątem SEO, tym większe są szanse na lepszą pozycję na określone słowa kluczowe.

Dlaczego trzeba wykonać optymalizację na stronie?

Jeśli chcesz rozwijać swoją stronę to zoptymalizowanie jej pod kątem wyników wyszukiwania jest koniecznością.

Google jest bardzo wybredny i wynikach (SERP) pokazuje, tylko te strony, które najlepiej odpowiadają na pytania użytkowników wyszukiwarki.

Inwestowanie w SEO jest jedną z najlepszych inwestycji jakie można dokonać na stronie internetowej.

Przyjrzyjmy się jakie czynniki biorą udział w ocenie strony przez wyszukiwarkę.

Czynniki oraz elementy pozycjonujące stronę

Treść oraz zawartość strony

Treści na stronie internetowej jest kluczowym elementem dzięki, któremu wyszukiwarka za pomocą odpowiednich algorytmów może powiązać daną stronę www z pytaniami użytkowników Google.

Oto kilka popularnych typów treści:

  • Tekst
  • Obrazy
  • Filmy
  • Schematy
  • Wykresy
  • Podcasty
  • Studium przypadku
  • Infografika

Meta tagi

Meta tagi (lub metadane) są to niewielkie fragmenty kodu, które są umieszczone w sekcji strony internetowej i dostarczają wyszukiwarce, więcej informacji na temat strony internetowej. Są to m.in.:

  • Tytuł
  • Meta opis
  • Adres Kanoniczny

Adres URL

URL stron internetowych ma silny wpływ na pozycje w wyszukiwarce.

Pamiętaj, że pierwsze 3-5 słów w adresie URL są najważniejsze i otrzymują większą wagę, więc używaj adresów krótkich, opisowych oraz zawieraj w nich słowa kluczowe.

Posiadanie głównego słowa kluczowego w adresie URL może również zwiększyć CTR Twojej strony, ponieważ podobnie jak meta opis, adres URL zostanie podświetlony w wyszukiwarce.

Pamiętaj, optymalizacja jest wstępem do prawdziwego pozycjonowania oraz zdobywania wartościowych odnośników. Przygotuj swoją stronę internetową już na początku, a dalsze etapy pozycjonowania przyniosą zdecydowanie lepsze efekty.