21
Cz, Lis

Z życia wzięte

Współczesne drukarnie i producenci odzieży reklamowej coraz bardziej poszerzają swój asortyment i wynajdują coraz nowsze możliwości zrobienia odzieży, aby sprostać wymaganiom klientom.

Technik nadruku jest więc sporo, do tego różnią się one między sobą, wiec każdy, może znaleźć tę najlepszą dla siebie. Warto wiedzieć, kiedy która sprawdza się najlepiej.

Najpopularniejszą, najstarsza i najtrwalszą techniką nadruku jest sitodruk. Proces polega na nakładaniu farby za pomocą sit. Metoda ta jest najlepsza dla dużych ilości sztuk, co najmniej 20-30, poza tym wszystkie muszą mieć ten sam wzór.

Cena zależy od ilości użytych kolorów, wielkości nadruku a także tego, jakie farby zostały użyte.

Przy większych zamówieniach zwraca się koszt przygotowalni.

Alternatywną metodą jest druk cyfrowy. W tym przypadku nie ma kosztów przygotowalni, więc jest on opłacalny już od jednej sztuki. Dzięki temu może być wykorzystywany także w przypadku projektów z personalizacją, w których zmienia się jakiś element nadruku, np. imię czy numer.

Jest równie trwały, co sitodruk na odzieży ciemnej, jednak odzież biała ma mniejsza odporność na pranie. Możliwy jest tu druk full color, gradienty, a wszystkie szczegóły są dobrze widoczne.

Kolejną techniką jest haft komputerowy. Nie jest to nadruk, a wykonywany maszynowo haft, przy użyciu kolorowych nici. Cena zależy od wielkości haftu i oczywiście nakładu. Ze względu na konieczność stworzenia osobnego programu do każdego nowego projektu metoda ta jest najbardziej opłacalna przy nakładach wynoszących więcej niż 50 sztuk.

Dla materiałów poliestrowych najlepszą techniką wydaje się być sublimacja. Polega ona na zabarwieniu materiału. Z tego powodu poleca się jej wykonywanie na białych materiałach, gdyż na innych kolorach mogą nie zgadzać się barwy nadruku. Tu również nie występują koszty przygotowalni, więc jest to odpowiednia metoda także dla niewielkich nakładów.

Oprócz powyższych stosuje się czasem także znakowanie folią. Mamy tu do wyboru folię flex i flock, a także folię lateksową. W obu przypadkach brak jest kosztów przygotowalni, a nadruk cechuje się trwałością. Polegają na przeniesieniu nadruku z folii na odzież. W przypadku folii lateksowej możliwe są nadruki full color.

Są to główne techniki nadruku na odzieży, wszystkie wykonuje hurtownia odzieży reklamowej http://www.openwear.pl/. Biorąc pod uwagę tę różnorodność, sądzę, że każdy, kto będzie potrzebował kiedykolwiek wykonać nadruk na tekstyliach znajdzie taką metodę, która będzie w jego przypadku optymalna.