16
Pn, Wrz

Czy wiesz, że...

Na polskim rynku funkcjonuje wiele firm kurierskich Jedną z nich jest DHL Parcel, który oferuje swoje usługi zarówno klientom indywidualnym, jak i biznesowym.

 

Jak nadać paczkę DHL i zapakować ją tak, aby została dostarczona w stanie nienaruszonym?

Cztery pakiety promocyjne

Dla klientów indywidualnych firma DHL Parcel przygotowała cztery pakiety gotówkowe, pozwalające na wysyłkę przygotowanej uprzednio przesyłki lub paczki:

  • Pakiet Super Lekki - który kosztuje 16,90 zł brutto; przesyłka w kopercie lub foliopaku firmowym DHL, waga do 1 kg, suma boków najdłuższego i najkrótszego maksymalnie 35 cm;
  • Pakiet Lekki - który kosztuje 19,90 zł brutto; waga do 10 kg, suma boków najdłuższego i najkrótszego maksymalnie 75 cm;
  • Pakiet Ciężki - który kosztuje 29,90 zł brutto; waga do 31,5 kg lub do 25 kg, jeśli nadawana jest w punkcie DHL Parcelshop, wymiary maksymalnie 140 x 60 x 60 cm;
  • Pakiet Terminowy - który kosztuje 39,90 zł brutto; waga do 31,5 kg lub do 25 kg, jeśli nadawana jest w punkcie DHL Parcelshop, wymiary maksymalnie 140 x 60 x 60 cm, z możliwością wyboru jednego z trzech opcji dostarczenia:
    • doręczenie do godziny 12:00,
    • doręczenie: 18:00-22:00,
    • doręczenie/nadanie w sobotę.

Po wybraniu pożądanego pakietu na stronie www.dhl24.com.pl klient wypełnia formularze nadania przesyłki, podając wszystkie wybrane usługi dodatkowe, osobę płatnika, sposób odebrania paczki i płatności oraz wartość paczki, na potrzeby ubezpieczenia. Wszystkie paczki w pakietach gotówkowych DHL Parcel są ubezpieczone bezpłatnie do kwoty zadeklarowanej przez klienta, nie wyższej niż 6500 zł.

Jak zapakować przesyłkę?

Na barkach nadawcy wysyłającego paczkę kurierem spoczywa odpowiedzialność za jej prawidłowe zapakowanie. Nadawca powinien właściwie opakować przesyłkę w taki sposób, aby oddać ją kurierowi w stanie umożliwiającym jej prawidłowy przewóz. Nie powinna ona stanowić zagrożenia dla innych przesyłek. Opakowanie musi być odpowiednio zamknięte, aby uniemożliwiać dostęp do zawartości osobom niepowołanym. Wymaga się, aby było wytrzymałe i stosowne do wagi i zawartości przesyłki, ma posiadać zabezpieczenia wewnętrzne, które uniemożliwią przemieszczanie się zawartości paczki podczas przewozu.

DHL Parcel wymaga, aby klient tak zapakował przesyłkę, aby jej wydanie przez kuriera dla adresata odbyło się bez ubytku i uszkodzenia jej zawartości. Nadawca powinien zamieścić na opakowaniu przesyłki swój adres oraz adres odbiorcy. Dane te muszą być zgodne z tymi, jakie zostały zamieszczone w liście przewozowym. Wśród nich powinny znaleźć się: imię i nazwisko lub nazwa własna firmy, nazwa ulicy, numer domu lub lokalu, pocztowy kod adresowy, nazwa miejscowości i numer telefonu ułatwiający kurierowi nawiązanie kontaktu telefonicznego.