07
So, Gru

Czy wiesz, że...

Pakiet MS Office to zbiór programów, które niemal każdy z nas używa na co dzień w swojej pracy, dlatego znajomość poszczególnych narzędzi jest bardzo istotna. W zależności od zajmowanego stanowiska i funkcji najczęściej używany może być PowerPoint lub Word. Najczęściej jest to jednak Excel, czyli arkusz kalkulacyjny, który wciąż jest używany w ogromnej ilości branż i stanowi podstawę wymagań przy ogłoszeniach o pracę. Przedstawiamy więc listę zawodów, w których znajomość tego programu jest kluczowa oraz, jak możesz sobie poradzić, jeżeli nie jesteś pewny swoich sił w korzystaniu z Excela?

Excel w księgowości i dziale HR

Excel to przede wszystkim liczby, a jak liczby to i księgowość. Program Excel stanowi podstawę pracy każdego księgowego zarówno w małej firmie, jak i w dużym biurze. Praca wiąże się z wpisywaniem liczb, tworzeniem bilansów i zestawień, dlatego znajomość Excela to konieczność. Dotyczy to również osób zatrudnionych w dziale HR (zasobów ludzkich), czyli w tzw. kadrach. Excel jest stosunkowo prostym programem, który można wykorzystać do zliczania godzin pracy, wyliczania dni urlopu oraz sprawdzania dat badań lekarskich zatrudnionych pracowników. Excel w dużym stopniu wykonuje obliczenia w sposób automatyczny (i co istotne, nieomylny), dlatego znacznie ułatwia i przyspiesza pracę.

Praca w sekretariacie i jako asystent

W przypadku pozycji asystentki (asystenta) oraz sekretarki najczęściej używanym programem jest Word, jednak znajomość Excela i pozostałych programów MS Office na pewno nie przeszkodzą. Excel może ostać wykorzystany np. w celu stworzenia zestawień. Znajomość, choć podstaw korzystania z programu jest jednym z najczęstszych i pierwszych wymagań przy ogłoszeniach o pracę na stanowisko w sekretariacie. Praca na pozycji asystenta/asystentki wymagają wszechstronności i zdolności rozwiązywania problemów, a Excel jest jednym z narzędzi, które o ułatwia.

Komu jeszcze przyda się Excel?

Excel to również podstawowy program w pracy wszelkiego rodzaju analityków, czyli osób pracujących z liczbami i wykresami. W przypadku analityków finansowych wymagana jest bardzo dobra znajomość programu, dlatego starając się o pracę w tej branży, warto ukończyć zaawansowany kurs. Excel przyda się także menadżerom i biznesmenom, którzy muszą wykonać analizy wydatków. Excel to również program wykorzystywany w pracy osób zajmujących się pozycjonowaniem stron internetowych. Można więc dość do wniosku, że Excel przyda się w niemal każdej pracy biurowej i branży związanej z finansami. Różnica polega jedynie w zakresie znajomości funkcjonowania i opcji Excela. Wbrew pozorom obsługa tego programu nie jest jednak taka prosta, jak się wydaje, dlatego warto skorzystać z pomocy profesjonalistów na kursie.

Kurs Excel w ALX

Kończąc kurs Excel w ALX będziesz posiadać kompleksową wiedzę i praktyczne umiejętności w zakresie korzystania z programu. Będziesz mógł sobie wtedy poradzić z nawet najbardziej kompleksowymi zadaniami wiążącymi się z wykorzystaniem Excela i wykorzystać to w swoim CV.