Strona internetowa dla firmy powinna być przede wszystkim nowoczesna, intuicyjna w obsłudze i widoczna dla potencjalnych klientów. Cele te można zrealizować, wdrażając przemyślany UX i profesjonalne działania SEO. Co to oznacza w praktyce? Na co należy zwrócić szczególną uwagę przy tworzeniu firmowej strony www?
Intuicyjny UX, czyli User Experience
UX oznacza doświadczenie użytkownika i ma kluczowe znaczenie w kontekście projektowania stron internetowych – szczególnie w przypadku firmowych witryn. W końcu to właśnie dla internautów powstaje strona www. Należy zatem dołożyć wszelkich starań, aby ich doświadczenia z witryną były jak najlepsze.
Projektowanie User Experience polega między innymi na stworzeniu przejrzystej i spójnej nawigacji w obrębie strony internetowej. Przykłady realizacji witryn uwzględniających UX znajdziesz na stronie https://perbis.pl/. To doświadczona firma z Dębicy, której specjalnością są sklepy internetowe, firmowe strony www i dedykowane programy.
Efekty projektowania UX
Strona dopasowana do UX pozwala użytkownikom bezproblemowo odnaleźć ofertę firmy i informacje kontaktowe. Oczywiście dotyczy to również innych kluczowych danych – takich, które umożliwiają odbiorcy złożenie zamówienia lub wypełnienie formularza kontaktowego.
Innym efektem projektowania User Experience jest dopasowanie treści na stronie do smartfonów, aby wszystko wyświetlało się poprawnie na urządzeniach mobilnych. W końcu to z poziomu telefonów komórkowych odbywa się prawie 90% sprzedaży w Internecie.
SEO, czyli strona widoczna w Google
Celem SEO (Search Engine Optimization) jest dostosowanie strony www do wyszukiwarki internetowej. Nietrudno się domyślić, że obecnie Google stanowi najważniejsze źródło nowych klientów i właśnie tam zaczynają się wszelkie działania marketingowe online.
Optymalizacja strony na potrzeby wyszukiwarki oznacza między innymi:
-
właściwe wykorzystanie słów kluczowych,
-
odpowiednie linkowanie wewnętrzne,
-
tworzenie atrakcyjnych treści,
-
poprawę wydajności strony www.
Strona internetowa dla firmy powinna bazować na profesjonalnej strategii SEO. Poszczególne sekcje witryny muszą korespondować z frazami charakterystycznymi dla Twojego biznesu i zawierać starannie zaplanowane treści. Dlatego zwróć szczególną uwagę na analizę słów kluczowych i plan content marketingowy. Dzięki temu strona będzie widoczna w Google, a klienci będą mogli zapoznać się z Twoją ofertą.