17
N, Lis

Z życia wzięte

Budowanie wizerunku firmy to proces bardzo skomplikowany, o czym przedsiębiorcy wydają się często zapominać. Mówi się, że klienci nie kupują kota w worku. A czy próbowałeś go kiedyś sprzedać?

Oczywistym jest fakt, że kupując w sklepie ubrania mamy możliwość nie tylko sprawdzenia kraju produkcji, materiału czy trwałości, ale - co ważniejsze - ich zamierzenia. Z kolei w przypadku usług prawie niemożliwe jest sprawdzenie ich jakości przed samym wykonaniem. Dlatego też firmy usługowe są tymi, które najbardziej powinny dbać o swój wizerunek.

Klienci poszukując przedsiębiorstwa najlepiej spełniającego ich oczekiwania posiłkują się radami znajomych, rodziny i innych konsumentów, którzy wcześniej skorzystali z jego usług. Po tego typu opinie najczęściej sięgają do Internetu. Oprócz licznych portali internetowych, na które podmioty gospodarcze nie mają większego wpływu, z pomocą przychodzą social media i stosunkowo nowe na rynku konkursy branżowe online. Facebook czy Twitter są na tyle znane i szeroko omawiane, że na ich temat w sieci można znaleźć wiele opinii czy porad. Co się tyczy konkursów, są one nowym na rynku "produktem".

Inicjatorem wspomnianych konkursów branżowych jest zajmująca się marketingiem internetowym firma ImaGO! Polska Sp. z o.o. z Żor. Już na samej stronie spółki można znaleźć informację, że jej misją jest pomoc w dbaniu o wizerunek firm. Taki właśnie cel spełniają konkursy online - dają przedsiębiorstwom możliwość uzupełnienia swojej elektronicznej wizytówki, zatem pokazania się w Internecie szerokiemu odbiorcy. Ponadto, przez głosowanie online kreuje się ich marka, ponieważ głosujący to ich dotychczasowi odbiorcy i kontrahenci - do potencjalnych, nowych klientów dociera informacja, że firma jest rzetelnym partnerem, który proponuje wysokiej jakości produkty i usługi. Zatem jest o co walczyć. Dodatkowo podmioty mogą udostępniać link do głosowania na swoich stronach www oraz profilu na Facebooku. Oferta firmy dostępna jest sporej liczbie odbiorców.

Komunikacja marketingowa w przypadku usług różni się od "tradycyjnej", produktowej. Odbiorcy muszą być pewni, że kupują "fachowca" w danej branży. Dlatego też tak ważne jest budowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa poprzez różnego typu działania online, które nie tylko zredukują niepewność klientów, ale wprost uświadomią im, że ich wybór jest najlepszy - bo poparty pozytywnymi opiniami tysięcy innych konsumentów.