Wzrost świadomości na temat zdrowego odżywiania i jego wpływu na organizm sprawia, że coraz więcej osób sięga po produkty wyłącznie na bazie naturalnych składników. Niestety w wielu sklepach stacjonarnych wciąż pojawia się problem z ich dostępnością lub asortyment jest na tyle ubogi, że znacznie ogranicza możliwości wyboru. Na szczęście istnieje na to proste rozwiązanie – zakupy spożywcze online. Zamawianie zdrowej żywności przez internet to nie tylko wygoda, ale też duża oszczędność czasu i pieniędzy.

Magnez jest jednym z podstawowych pierwiastków, które odgrywają ważną rolę w organizmie człowieka i wpływają na jego prawidłowe funkcjonowanie. Zarówno nadmiar tego pierwiastka, jak i przede wszystkim jego niedobór niesie ze sobą różne skutki dla organizmu. Warto więc wiedzieć za co magnez odpowiada i jakie funkcje wspiera, a także kiedy i w jaki sposób należy go prawidłowo suplementować.

Coraz częściej można usłyszeć o celiakii i alergii na gluten. Gdy ta przypadłość dotyka małe dzieci, przygotowywanie posiłków - szczególnie na etapie rozszerzania diety - może okazać się dla rodziców prawdziwym wyzwaniem. I choć dieta bezglutenowa wyklucza wiele ogólnodostępnych produktów spożywczych, to jednak nie narusza równowagi odżywczej. Czy to jednak oznacza, że należy ten problem ignorować? Absolutnie nie! Nasz artykuł to skarbnica wiedzy dla każdej mamy bezglutenowego maluszka.

Nasiona chia to ziarenka pozyskiwane z owoców szałwii hiszpańskiej. Jest to ciepłolubna roślina zielna osiągająca w naturalnym klimacie do 1 m wysokości. Do wzrostu potrzebuje specyficznych warunków, takich jak sucha gleba, duże nasłonecznienie i regularne podlewanie. Wbrew nazwie, nie wywodzi się z półwyspu Iberyjskiego, ale z terenów Ameryki Środkowej. Obecnie uprawia się ją jednak w wielu krajach, takich jak Hiszpania, Meksyk czy Gwatemala. Roślina ceniona jest za jadalne maleńkie nasionka zawarte w jej owocach. Stanowią one prawdziwą skarbnicę wielu cennych składników odżywczych, takich jak białko, witaminy, sole mineralne, antyoksydanty czy błonnik pokarmowy. Zawierają również duże ilości niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT).

Więcej artykułów…