Mikrobiom o właściwym składzie wspiera pracę układu pokarmowego, ma wpływ na pracę mózgu i samopoczucie oraz korzystnie działa na odporność i funkcjonowanie całego organizmu. Warto o niego zadbać już od pierwszych dni życia. Poznaj 8 sprawdzonych sposobów na wsparcie dobroczynnych bakterii jelitowych.

Instytut Żywienia i Żywności w 2016 roku opublikował nową piramid żywienia i aktywności fizycznej. Nowy schemat zasad żywienia jest kierowany do zdrowych osób dorosłych, w celu utrzymania właściwej wagi ciała, oraz zmniejszenia ryzyka zachorowania na choroby cywilizacyjne. Niezwykle istotną zmianą, jest dzienna dawka warzyw i owoców, jakie należy spożywać oraz podkreślenie znaczenia regularnej aktywności fizycznej. Jakie dokładnie zmiany zostały wprowadzone i jak dostosować do nich nasz styl życia?

Wzrost świadomości na temat zdrowego odżywiania i jego wpływu na organizm sprawia, że coraz więcej osób sięga po produkty wyłącznie na bazie naturalnych składników. Niestety w wielu sklepach stacjonarnych wciąż pojawia się problem z ich dostępnością lub asortyment jest na tyle ubogi, że znacznie ogranicza możliwości wyboru. Na szczęście istnieje na to proste rozwiązanie – zakupy spożywcze online. Zamawianie zdrowej żywności przez internet to nie tylko wygoda, ale też duża oszczędność czasu i pieniędzy.

Magnez jest jednym z podstawowych pierwiastków, które odgrywają ważną rolę w organizmie człowieka i wpływają na jego prawidłowe funkcjonowanie. Zarówno nadmiar tego pierwiastka, jak i przede wszystkim jego niedobór niesie ze sobą różne skutki dla organizmu. Warto więc wiedzieć za co magnez odpowiada i jakie funkcje wspiera, a także kiedy i w jaki sposób należy go prawidłowo suplementować.

Więcej artykułów…